|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LEYLA KAHRAMAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin siyaset biliminin temel kavramlarını, siyasal kurumları, ideolojileri ve siyasal süreçleri anlamalarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. Ders kapsamında siyasal temsil, seçimler, siyasi partiler, anayasalar, yasama, yürütme, yargı, kamu politikaları, çok düzeyli siyaset, uluslararası ilişkiler ve küreselleşmenin siyaset üzerindeki etkileri ele alınarak, öğrencilerin siyasal olayları analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yetkinliği kazanmaları hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci siyaset biliminin temel kavramlarını bilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Siyaset bilimi disiplini kapsamında yer alan farklı yaklaşımları anlaması |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Siyaset bilimi disiplini kapsamında yer alan farklı yaklaşımları değerlendirmek bakımından gerekli analitik becerileri ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilirler. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Siyaset bilimi ile ilgili temel kavramlar; siyasal ideolojiler, siyasal kurumlar ve süreçler, devletin yapısı ve işleyişi, yönetim biçimleri, anayasal düzenlemeler, yasama, yürütme ve yargı organları, siyasi partiler, seçim sistemleri, kamu politikaları, çok düzeyli yönetişim, uluslararası siyaset ve küreselleşmenin siyasete etkileri, siyasal olayların analitik ve eleştirel bir perspektifle değerlendirme becerisinin kazandırılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin kapsamı, konuları, kaynakları, yöntemi, yükümlülükleri hakkında bilgilendirme | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
2 | Temsil, Seçimler ve Oy Verme | Anlatma Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
3 | Temsil, Seçimler ve Oy Verme | Anlatma Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
4 | Partiler ve Parti Sistemleri | Anlatma Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
5 | Partiler ve Parti Sistemleri | Anlatma Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
6 | Anayasalar, Hukuk ve Hakimler | Anlatma Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
7 | Anayasalar, Hukuk ve Hakimler | Anlatma Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siyasi Yöneticiler ve Liderlik | Anlatma Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
10 | Meclisler ve Siyasal Hayata Etkileri | Anlatma Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
11 | Meclisler ve Siyasal Hayata Etkileri | Anlatma Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
12 | Kamu Politikası ve Bürokrasi | Anlatma Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
13 | Kamu Politikası ve Bürokrasi | Anlatma Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
14 | Çok Düzeyli Siyaset | Anlatma Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
15 | Siyaset Bozuldu mu? sorusunu Tartışma Konuların genel olarak gözden geçirilmesi ve tartışılması. | Anlatma Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | HEYWOOD, Andrew (2010), Siyaset, Ankara: Adres Yayınları. | |
2 | TAŞKIN, Yüksel (2014), Siyaset, Kavramlar, Kurumlar, Süreçler, İstanbul: İletişim Yayınları. | |
3 | ATILGAN, Gökhan, E. Attila AYTEKİN, Siyaset Bilimi (2013), İstanbul: Yordam Kitap. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Belirtilen kitaplar, kitap bölümleri ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 139 |