|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSTAFA ARSLAN (m.arslan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı karşılaştırmalı kamu yönetimi disiplininin gelişimi ve kuramsal dayanaklarının anlatılması ve çeşitli ülke örnekleriyle karşılaştırıldığında Türk Kamu Yönetiminin özgül yapısının anlaşılmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Karşılaştırmalı kamu yönetimi disiplininin unsurlarını tanımlayabilir. |
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Dünyada uygulanan kamu yönetimi modellerini tanımlayıp açıklayabilir. |
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türk Kamu Yönetimi sistemini derinlemesine analiz edebilme yetisi kazanır. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Kamu yönetimi alanındaki reformların sonuçlarını karşılaştırmalı olarak tartışabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Karşılaştırmalı Kamu Yönetiminin Tanımı, Gelişimi; Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi Disiplininin Sorunları, Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi Modelleri ve Bürokrasi Kuramları, Ülke Örnekleri, Küreselleşme ve Kamu Yönetimlerinde Değişimin Karşılaştırması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Karşılaştırmalı Kamu Yönetiminin Tanımı, Gelişimi | Anlatım |
| 2 | Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi Disiplininin Karşılaştığı Sorunlar | Anlatım |
| 3 | Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi Modelleri | Anlatım |
| 4 | Bürokrasi Kuramları | Anlatım |
| 5 | Temel Kamu Yönetimi Gelenekleri | Anlatım |
| 6 | Ülke Örnekleri-1 Fransa | Anlatım |
| 7 | Ülke Örnekleri-2 Amerika Birleşik Devletleri | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ülke Örnekleri-3 İngiltere | Anlatım |
| 10 | Ülke Örnekleri-4 Almanya | Anlatım |
| 11 | Ülke Örnekleri-5 Japonya | Anlatım |
| 12 | Ülke Örnekleri-6 Rusya | Anlatım |
| 13 | Uluslararası Bir Örgüt Olarak Avrupa Birliği'nin Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi Disiplini Kapsamında İncelenmesi | Anlatım |
| 14 | Türk Kamu Yönetiminin Karşılaştırmalı İncelemesi | Anlatım |
| 15 | Küreselleşme ve Kamu Yönetimlerinde Değişimin Karşılaştırılması | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kutlu, Önder, Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi : Teorik Çerçeve ve Ülke Uygulamaları, Çizgi Kitabevi, 2006. | |
| 2 | Güler, Birgül Ayman, Karasu, Koray, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri (2. Basım, 2009). | |
| 3 | Rathod, P.B., Comparative Public Administration, Global Media, 2007. | |
| 4 | Chandler, J.A., Comparative Public Administration, Routledge, 2000. | |
| 5 | Parlak Bekir, Caner Cantürk (2009). Karşılaştırmalı Siyasal Yönetimler ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, Harita. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 118 | ||