|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HACİ ABDULLAH ŞENGÜL (asengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin 20. yüzyıl Türk edebiyatı hakkında temel düzeyde tartışma ve bilimsel araştırma yürütebilecek bilgi ve becerilerle donatılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cumhuriyet dönemi şiirinin özelliklerini kavrayabilir. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Cumhuriyet Dönemi şiiri örneklerini çözümleyebilir. |
PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Cumhuriyet dönemi romanının özelliklerini özetleyebilir. |
PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Cumhuriyet Dönemi roman örneklerini çözümleyebilir. |
PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Cumhuriyet Dönemi şiirinin ve romanının özellikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler. | Değerlendirme |
2 | Cumhuriyet Dönemi (1923-1980) Türk edebiyatının genel özellikleri (Siyasi, sosyal, edebî). Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatındaki belli başlı gruplar, eğilimler. | Konu anlatımı |
3 | Cumhuriyet şiirini hazırlayanlar (Abdülhak Hamit, Ahmet Haşim, Yahya Kemal vb.). | Okuma, çözümleme |
4 | Cumhuriyet şiirinde arayışlar, Beş Hececiler, Yedi Meşaleciler, Memleket Edebiyatı ve öz şiir tartışmaları. | Konu anlatımı |
5 | Birinci Yeni, Garip Mukaddimesi ve Orhan Veli (örnek metinler). | Okuma, çözümleme |
6 | İkinci Yeni, felsefesi ve estetiği (örnek metinler). | Konu anlatımı |
7 | Hisar Hareketi, felsefesi ve estetiği (örnek metinler). | Okuma, çözümleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kadro Hareketi ve Mavi Hareketi, felsefesi ve estetiği (örnek metinler). | Okuma, çözümleme |
10 | Necip Fazıl, ve onun poetikası çerçevesinde şiirlerine genel bir bakış ve metin çözümlemesi. | Okuma, çözümleme |
11 | Necip Fazıl, ve onun poetikası çerçevesinde şiirlerine genel bir bakış ve metin çözümlemesi. | Okuma, çözümleme |
12 | Ahmet Hamdi Tanpınar'ın şiirleri, onun sanat ve estetik anlayışı üzerinden şiirlerine genel bir bakış ve metin çözümlemesi. | Okuma, çözümleme |
13 | Ahmet Hamdi Tanpınar'ın şiirleri, onun sanat ve estetik anlayışı üzerinden şiirlerine genel bir bakış ve metin çözümlemesi. | Konu anlatımı |
14 | 1980 sonrası Türk şiiri. Genel özellikler ve arayışlar. | Okuma, çözümleme |
15 | 1980 sonrası Türk şiiri. Genel özellikler ve arayışlar. | Okuma, çözümleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Korkmaz, Ramazan, ed. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 1839-2000. Ankara: Grafiker Yayıncılık, 2005. | |
2 | Yusuf Ziya Öksüz, Türkçenin Sadeleşme Tarihi, Genç Kalemler ve Yeni Lisan Hareketi, TDK, 1995. | |
3 | Ahmet Hamdi Tanpınar, Edebiyat Üzerine Makaleler, Dergâh, 1977 | |
4 | Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri 1-2, Dergâh, 1983. | |
5 | Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar I-II, Dergâh, 1995. | |
6 | Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı, Dergâh Yayınları. | |
7 | Orhan Okay, Şiir Sanatı Dersleri, AÜ, 1992. | |
8 | Gregory Jusdanis, Gecikmiş Modernlik ve Estetik Kültür - Milli Edebiyatın İcat Edilişi, Metis, 1998. | |
9 | Mehmet Kaplan, Hikaye Tahlilleri, Dergah, 1979. | |
10 | Zeynep Kerman, Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri, Akçağ, 1998. | |
11 | Olcay Önertoy, Cumhuriyet Dönemi Türk Roman ve Öyküsü, İşbankası, 1985. | |
12 | İnci Enginün - Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı | |
13 | Abdullah Şengül - Ulusun Sahnedeki Öyküsü (Türk Tiyatrosunda Milli Mücadele ve Cumhuriyet), Kesit Yayınları, 2019 | |
14 | Abdullah Şengül - Gaibi Kurcalayan Çilingir Necip Fazıl Kısakürek, Kesit Yayınları, 2015 | |
15 | Necip Fazıl Kısakürek - Çile, Büyük Doğu Yayınları | |
16 | Hakan Sazyek - Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirinde Garip Hareketi, İş Bankası Yayınları | |
17 | Alaaddin Karaca - İkinci Yeni Poetikası, Hece Yayınları | |
18 | Öztürk Emiroğlu - Hisar Topluluğu / Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında, Kesit Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |