Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / KMY 427 - KAMU YÖNETİMİ

Kodu: KMY 427 Adı: KADIN VE SİYASET Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü KAMU YÖNETİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders Türkiye’de siyasal düşüncenin kadın/cinsiyet kategorisi temel alınarak, yeniden yorumlanmasını/okunmasını amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Siyasal Alanda Temsil Krizinin Cinsiyet Boyutunu Ortaya Koyarak Kadının Siyasal Alanda Eşit Temsiline Yönelik Çözüm Önerileri Üretmek PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Feminizmin teorik ve pratik bir etkinlik olmak bakımından bilhassa çok çeşitliliğini öğrenme ve bu çokluk içerisinde eleştirel bir bakışla açık ve seçik bir kavrayışa doğru yol alabilme. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Cinsiyetin sosyal, tarihsel ve politik görünümlerinin felsefî ardalanını tanıyabilme. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilirler. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Vatandaşlık, eşitlik, özgürlük, adalet, emek, demokrasi gibi kategoriler bu yeniden okumanın kavramsal sınırlarını oluşturacaklardır. Ders kapsamında, farklı düşünce akımları ve düşünce insanlarınca kurgulanan kadın imgesi karşılaştırmalı bir yaklaşım çerçevesinde ele alınacaktır. Üzerinde durulacak ana temalar; siyasal düşünce ve kadın: metodolojik tartışmalar; erken Cumhuriyet dönemi toplumsal cinsiyet politikaları; sosyalist/sol ve liberal düşünce geleneklerinde kadın teması; İslam ve kadın; milliyetçi yaklaşımlar ve kadın olarak özetlenebilir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin kapsamı, konuları, kaynakları, yöntemi, yükümlülükleri. Ders anlatımı.
2 Siyasal Alana Toplumsal Cinsiyet Açısından Bakmak Ders anlatımı.
3 Siyaset ve Kadın: Kuramsal Giriş Ders anlatımı.
4 Kadının Siyasete Katılım Talepleri ve Feminist Hareketler Ders anlatımı.
5 Kadının Siyasal Karar Alma Süreçlerine Katılımı Ders anlatımı.
6 Din, Kamusal Alanda Kadın ve Siyaset Ders anlatımı.
7 Kadının Siyasal Alanda Temsil Düzeyi Ders anlatımı.
8 Ara Sınav
9 Parlamenter Temsil ve Patronaj Ders anlatımı.
10 Kadın Emeği ve İktisadi Politikalar Ders anlatımı.
11 Kadının Siyasete Katılımı: Latin Amerika Örneği Ders anlatımı.
12 Kadının Siyasal Alanda Eksik Temsilinin Nedenleri Ders anlatımı.
13 Kadının Siyasal Temsilinde Niteliksel Boyut Ders anlatımı.
14 Kadının Siyasal Temsili: Türkiye Örneği Ders anlatımı.
15 Kadının Nasıl Siyasal Alanda Özneleşir? Çözüm Önerileri Ders anlatımı.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mary Lyndon Shaley & Carole Pateman (ed.). (1991) Feminist Interpretation of Political Theory. The Pennsylvania University Press, University Park, Pennsylvania.
2 Durakbaşa, Ayşe.(2000) Halide Edip: Türk Modernleşmesi ve Feminism. İstanbul: İletişim
3 Elshtain, Jean Bethke. (1986) Meditations on Modern Political Thought. University park: The Pennsylvania State University Press
4 Georgina Waylen and others (2013), The Oxford Handbook of Gender and Politics,Oxford Publications.
5 BERKTAY, Fatmagül (2003),Tarihin Cinsiyeti, İstanbul: Metis Yayınevi.
6 Berktay, Fatmagül (1998), Cumhuriyet'in 75 yıllık Serüvenine Kadınlar Açısından Bakmak," 75 Yılda Kadınlar ve Erkekler, Ayşe Berktay Hacımirzaoğlu (der.), İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
7 ÇAKIR, Serpil (2014), Erkek Kulübünde Siyaset, İstanbul: Versus Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitaplar, Makale, film, belgesel

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 2 7 14
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 1 1
Final Sınavı 2 14 28
1 1 1
0
Toplam İş Yükü 114