Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / KMY 460 - KAMU YÖNETİMİ

Kodu: KMY 460 Adı: MEDYA VE SİYASET Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü KAMU YÖNETİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı UMUT YUKARUÇ (umutyukaruc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Katılımcıları medya ile diyalojik bir ilişki kurmaya teşvik etmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, medyatik olguları sistemik bağlantıları içinde görme becerisini kazanırlar. PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler medya ve siyaset arasındaki karşılıklı bağımlılığın farkına varır. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler medya ve siyasetin birbiriyle kurduğu ilişkiyi eleştirel bir incelemeye tabi tutar. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilirler. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Marshall McLuhan, Jean Baudrillard, Guy Debord, Raymond Williams, Neill Postman, Noam Chomsky gibi eleştirel teorisyenlerin çalışmaları merkezinde medya araçları, medya tarihi, medya-sermaye ilişkileri, medya-iktidar ilişkileri, iletişim modelleri, medyatik dilin çözümlenmesi, alternatif veya yeni medya.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin kapsamı, konuları, kaynakları, yöntemi, yükümlülükleri. Ders anlatımı.
2 "Medya nedir?" tartışması. Ders anlatımı.
3 Medyanın gelişimi: teoriler ve yaklaşımlar. Ders anlatımı.
4 Medyanın gelişimi: teoriler ve yaklaşımlar. Ders anlatımı.
5 Eleştirel Kuramlar: Frankfurt Okulu Ders anlatımı.
6 Eleştirel Kuramlar: İngiliz Kültürel Çalışmaları, Medya ve Popüler Kültür İlişkisi Ders anlatımı.
7 Eleştirel Kuramlar: Ekonomi Politik, Medya ve Rıza Üretimi Ders anlatımı.
8 Ara Sınav
9 Türkiye'de medyanın Gelişimi ve Ekonomisi Ders anlatımı.
10 Siyasal İletişim ve Siyasal Reklam: Dünyadan ve Türkiye'den Örnekler Ders anlatımı.
11 Siyasal İletişim ve Siyasal Reklam: Dünyadan ve Türkiye'den Örnekler Ders anlatımı.
12 Medya ve Uluslararası İlişkiler Ders anlatımı.
13 Sosyal Medya ve Siyaset Ders anlatımı.
14 Alternatif veya yeni medya. Ders anlatımı.
15 Karşı-medya olarak alternatif veya yeni medya. Ders anlatımı.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Baudrillard, Jean (2010), Tüketim Toplumu, (çev.) Ferda Keskin ve Hazal Deliceçaylı, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
2 Debord, Guy (2010), Gösteri Toplumu, (çev.) Ayşen Ekmekçi ve Okşan Taşkent, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
3 Baker, Ulus (2011), Beyin Ekran, İletişim Yayınevi, İstanbul
4 Jeaneney, Jean-Noel (2009), Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi, (çev.) Esra Atuk, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul
5 McQuail, Denis ve Windahl, Sven (2010), İletişim Modelleri (Kitle İletişim Çalışmalarında), (çev.) Konca Yumlu, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara
6 McLuhan, Marshall ve Fiore, Quentin (2005), Yaradanımız Medya: Medyanın Etkileri Üzerine Bir Keşif Yolculuğu, (çev.) Ünsal Oskay, Turkuvaz Kitap, İstanbul
7 Williams, Raymond (2003),Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim, (çev.) Ahmet Ulvi Türkbağ, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara
8 Chomsky, Noam ve Herman, Edward S. (2006), Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği, (çev.) Ender Abadoğlu, Aram Yayınları, İstanbul
9 Sönmez, Mustafa (2010), Medya, Kültür, Para ve İstanbul İktidarı, Yordam Kitap, İstanbul
10 Postman, Neil (2010),Televizyon: Öldüren Eğlence (Gösteri Çağında Kamusal Söylem), (çev.) Osman Akınhay, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
11 Rigel, Nurdoğan (der.) (2003), Kadife Karanlık: 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar, Su Yayınevi, İstanbul
12 Çoban, Barış (der.) (2006), Kadife Karanlık 2: Ayna Şövalyeleri 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar, Su Yayınevi, İstanbul
13 Demir, Vedat (2007), Türkiye'de Medya Siyaset İlişkisi, Beta Yayınevi, İstanbul
14 Atabek, Gülseren Şendur ve Atabek, Ümit (2007), Medya Metinlerini Çözümlemek İçerik, Göstergebilim ve Söylem Çözümleme Yöntemleri, Siyasal Kitabevi, Ankara
15 Gregory, Sam et al. (der.) (2007), Değiştirmek İçin Video: Gör, Filme Çek, Değiştir, (çev.) Duygu Dölek, Versus Kitap Yayınları, İstanbul
16 Köse, Hüseyin (2007), Alternatif Medya (Küresel "Akıntıya Karşı" Sivil Arayışlar), Yirmidört Yayınevi, İstanbul
17 Mutlu Binark (der.) (2007), Yeni Medya Çalışmaları, Dipnot Yayınları, Ankara
18 Çaplı, Bülent (1996), Televizyon ve Siyasal Sistem, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara
19 Bourdieu, Pierre (2000), Televizyon Üzerine, (çev.) Turhan Ilgaz, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul
20 Oskay, Ünsal (der.) (2000), Kitle Haberleşmesi Teorilerine Giriş, Der Yayınları, İstanbul
21 Oskay, Ünsal (2000), 19. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri Kuramsal Bir Yaklaşım, Der Yayınları, İstanbul
22 ÇOBANOĞLU, Şaban (2007), Siyasal İletişim, İstanbul, Fide Yayınları.
23 KÖKER, Eser (2007). Politikanın İletişimi İletişimin Politikası, Ankara: İmge Yayınevi.
24 KILIÇASLAN, Emine Çakmak (2008), Siyasal İletişim, İdeoloji ve Medya İlişkisi, İstanbul:Kriter Yayınevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Belirtilen kitap ve makaleler, çeşitli görsel ve işitsel materyal.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 107