|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NERİMAN KARTAL (nerimangok@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel matematik teknikleri öğretmek, problemlerin analizi için kullanılan matematiksel becerileri geliştirmek, matematiğin diğer alanlarda kullanımına vurgu yapmak, bu amaçla diğer alanlardan çeşitli problemler ve uygulamalardan örnekler incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel matematik teknikleriyle problem çözebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fonksiyonun tanımını yapabilir ve temel fonksiyonları çözebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kazanılan matematik becerilerini mesleki problemlere uygulayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sayılar, eşitsizlikler, fonksiyonlarda işlem. Dizinin limiti yakınsaklık ve ıraksaklık. Limitle ilgili teoremler, bir noktada süreklilik, bir aralıkta süreklilik. Türev. Türev tanımı ve geometrik anlamı. Türev alma kuralları. Mutlak maksimum ve minimum bulunması. Diferansiyel ve yaklaşık hesaplarda kullanılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sayılar | Problem çözme yöntemi |
2 | Eşitsizlikler | Problem çözme yöntemi |
3 | Fonksiyonlarda işlem | Problem çözme yöntemi |
4 | Dizinin limiti | Problem çözme yöntemi |
5 | Yakınsaklık ve ıraksaklık | Problem çözme yöntemi |
6 | Limitle İlgili teoremler | Problem çözme yöntemi |
7 | Bir noktada süreklilik | Problem çözme yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bir noktada süreklilik | Problem çözme yöntemi |
10 | Türev | Problem çözme yöntemi |
11 | Türev tanımı ve geometrik anlamı | Problem çözme yöntemi |
12 | Türev alma kuralları | Problem çözme yöntemi |
13 | Mutlak maksimum ve minimum bulunması | Problem çözme yöntemi |
14 | Diferansiyel ve yaklaşık hesaplarda kullanılması | Problem çözme yöntemi |
15 | Diferansiyel ve yaklaşık hesaplarda kullanılması | Problem çözme yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Lipmann Bers and Frank Karal, Calculus, Holt Rinehart and Winston, New York, 1976. | |
2 | W.E.Boyre and R. C.Diprima, Calculus, John Wiley and Sons, New York, 1988. | |
3 | E.Kreyzig, Advanced Engineering Mathematics, Wiley Eastern, Bombay, 1989 | |
4 | H.Anton, Calculus, John Wiley and Sons, New York, 1999. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |