|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZCAN ÇAKIR (ocakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere jeodeziyi tanıtmak, temel mesleki bilgileri vermek ve hesap yetenekleri arttırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Jeodezinin, jeofizik mühendisliği ile arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-4 Jeofizik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer, kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Açı, yay ve ölçü birimlerini kavrayarak ve bu birimleri birbirlerine dönüştürebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hata kavramını açıklayabilir ve hataları yorumlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Basit ölçme aletleriyle uzunluk ve açı ölçümü yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Jeofizik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer, kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Uzunluk ve doğrultu ölçülerini kullanarak poligon ve alan hesabı yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Yükseklik kavramını yorumlayarak, yükseklikleri nivelmanla ölçebilir ve hesaplayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Jeofizik mühendisliğine yönelik problemlere çözüm getirecek uygulamaları yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Jeofizik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer, kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Harita çeşitleri, harita yapımında işlem sırası ve ölçü birimleri. Hata teorisi, hata çeşitleri, basit ölçü araçlarının tanıtımı. Küçük arazi parçalarının ölçülmesi. Uzaklık ölçmeleri ve açı ölçmelerinde kullanılan optik aletler. Açı ölçmeleri koordinat ve poligon hesapları. Jeodezi temel problemler. Alan hesapları ve yüksekliklerin belirlenme metotları ve yükselti eğrilerinin çizimi. Küresel konumlamada kullanılan tanımlar ve uygulamalar. Sinyal türleri, uydular ve yörüngeleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Harita çeşitleri | Konu anlatımı |
2 | Harita yapımında işlem sırası ve ölçü birimleri | Konu anlatımı |
3 | Hata Teorisi | Hesaplama uygulamaları |
4 | Hata çeşitleri | Konu anlatımı |
5 | Basit ölçü araçlarının tanıtımı | Düzey geliştirme çalışması |
6 | Küçük arazi parçalarının ölçülmesi | Arazi ölçü uygulaması |
7 | Uzaklık ölçmeleri ve açı ölçmelerinde kullanılan optik aletler | Ekipman tanıtım uygulaması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Açı ölçmeleri koordinat ve poligon hesapları | Hesaplama uygulamaları |
10 | Jeodezi temel problemler | Problem çözme yöntemi |
11 | Alan hesapları ve yüksekliklerin belirlenme metotları | Hesaplama uygulamaları |
12 | Yükselti eğrilerinin çizimi | Model çizimi uygulamarı |
13 | Küresel konumlamada kullanılan tanımlar ve uygulamalar | Konu anlatımı |
14 | Sinyal türleri | Konu anlatımı |
15 | Uydular ve yörüngeleri | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Songur, C., Ölçme Bilgisi. | |
2 | Tüdeş, T., Ölçme Bilgisi. | |
3 | Kansu, B., Topografya. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Teodolit, pusula, eğim ölçüm aletleri, geometrik nivelman. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |