|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZCAN ÇAKIR (ocakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere, fasiyes ve stratigrafi değişimleri nitelendirmek, belirlemek ve haritalamak konusunda temel bilgileri vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sekans stratigrafi konusundaki temel bilgileri tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sismik kesitler üzerinde stratigrafik yorumlama yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çok bilinen basen örnekleri ile basen analizini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Stratigrafi ilkeleri, stratigrafinin tanımı ve dört ana ilkesi, sedimantasyon/çökelme süreçleri, çökelme ortamları, dönemli tabakalaşma ve sedimantasyon, sedimanter kayaçların ana özellikleri, fasiyes tanımı ve özellikleri, diskordanslar ve türleri, çökelme ortamlarına giriş, jeosenkllinaller, evrimleri ve sınıflandırılmaları, kayaç serilerinin biyo, lito ve kronostratigrafik açıdan gruplandırılması, stratigrafik korelasyonu ve stratigrafi-jeokronoloji ilişkileri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Stratigrafi ilkeleri | Konu anlatımı |
2 | Stratigrafinin tanımı ve dört ana ilkesi | Konu anlatımı |
3 | Sedimantasyon/çökelme süreçleri | Konu anlatımı |
4 | Çökelme ortamları | Konu anlatımı |
5 | Dönemli tabakalaşma ve sedimantasyon | Konu anlatımı |
6 | Sedimanter kayaçların ana özellikleri | Konu anlatımı |
7 | Fasiyes tanımı ve özellikleri | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Diskordanslar ve türleri | Konu anlatımı |
10 | Çökelme ortamlarına giriş | Konu anlatımı |
11 | Jeosenkllinaller | Konu anlatımı |
12 | Evrimleri ve sınıflandırılmaları | Konu anlatımı |
13 | Kayaç serilerinin biyo, lito ve kronostratigrafik açıdan gruplandırılması | Konu anlatımı |
14 | Stratigrafik korelasyonu ve stratigrafi-jeokronoloji ilişkileri | Konu anlatımı |
15 | Stratigrafik korelasyonu ve stratigrafi-jeokronoloji ilişkileri | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | T.Tardu, E.Baysal.1995. “Sequence” Stratigrafi Prensipleri. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |