|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZCAN ÇAKIR (ocakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin veri yorumlama becerilerini geliştirmek ve kombine yorum temelini vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Jeofizik yöntemlerde elde edilen saha verilerini yorumlayabilirler. |
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-5 Arazide jeofizik uygulama ve çalışma becerisi kazanır, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Maden, petrol ve doğal gaz, nadir bulunan yer materyalleri ve endüstriyel ham materyaller gibi doğal kaynakların aranması bilgisine sahiptir. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Araziden aldıkları verileri değerlendirebilirler. |
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-5 Arazide jeofizik uygulama ve çalışma becerisi kazanır, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yeraltının jeolojik yapısını belirleyecekleri yorumlama tekniklerini kullanabilirler. |
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-5 Arazide jeofizik uygulama ve çalışma becerisi kazanır, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Elektrik özdirenç haritalarının yorumu, özdirenç verilerinin 1-Boyutlu yorumu (tabakalı ortam) , düşey elektrik sondajlarından jeo-elektrik kesitlerin oluşturulması, 2-Boyutlu (2B) özdirenç modellemesi (gelişigüzel şekillenmiş 2B yapılar) , 2B özdirenç modellemeden 3-Boyutlu yeraltının oluşturulması, indüksiyon polarizasyonu ve self potansiyel yönteminde yorumlama, elektromanyetik yöntemlerde yorumlama, bileşik aramaların önemi, saha örnekleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Elektrik özdirenç haritalarının yorumu | Yorumlama yöntemi |
2 | Özdirenç verilerinin 1 boyutlu yorumu (tabakalı ortam) | Yorumlama yöntemi |
3 | Özdirenç verilerinin 1 boyutlu yorumu (tabakalı ortam) | Yorumlama yöntemi |
4 | Düşey elektrik sondajlarından jeo-elektrik kesitlerin oluşturulması | Model oluşturma |
5 | Düşey elektrik sondajlarından jeo-elektrik kesitlerin oluşturulması | Model oluşturma |
6 | 2 boyutlu (2B) özdirenç modellemesi (gelişigüzel şekillenmiş 2B yapılar) | Model oluşturma |
7 | 2 boyutlu (2B) özdirenç modellemesi (gelişigüzel şekillenmiş 2B yapılar) | Model oluşturma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 2B özdirenç modellemeden 3 boyutlu yeraltının oluşturulması | Model oluşturma |
10 | 2B özdirenç modellemeden 3 boyutlu yeraltının oluşturulması | Model oluşturma |
11 | İndüksiyon polarizasyonu ve self potansiyel yönteminde yorumlama | Yorumlama yöntemi |
12 | İndüksiyon polarizasyonu ve self potansiyel yönteminde yorumlama | Yorumlama yöntemi |
13 | Elektromanyetik yöntemlerde yorumlama | Yorumlama yöntemi |
14 | Bileşik aramaların önemi | Tartışma yöntemi |
15 | Saha örnekleri | Yorumlama yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Telford W.M. et al, 1990, Applied Geophysics, Cambridge University Press. | |
2 | Parasnis, D.S., 1986, Principles of Applied Geophysics, 4th edition, Chapman and Hall, London | |
3 | Ward, S.H., 1992, Resistivity and Induced Polarisation Methods, Investigation in Geophysics No.5, SEG, Geotechnical and Environmental Geophysics, Edited by Stanley H. Ward, pp. 147-189. | |
4 | Coşkun, N., 2009, Self Potansiyel (SP) Yöntemi, KTÜ Mühendislik Fakültesi Baskı Birimi, Fakülte Ders Notları Serisi No:4. | |
5 | Coşkun, N., 2009, İndüksiyon Polarizasyonu (İP) Yöntemi, KTÜ Mühendislik Fakültesi Baskı Birimi, Fakülte Ders Notları Serisi No:5. | |
6 | Bertin, J. and Loeb, J., 1976, Experimental and Theoretical Aspects of Induced Polarisation, Geoexploration Monographs, Vol. 1 and 2, Gebrüder, Borntraeger, Berlin. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |