|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZCAN ÇAKIR (ocakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı mühendislik öğrencilerine temel ekonomi bilinci sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Birçok değerlendirme kriteri ile projeyi ekonomik ve finansal olarak değerlendirebilirler. |
PÇ-9 Proje yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli, jeofizik mühendisliği uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Raporlama, planlama ve değerlendirme aşamalarından oluşan proje maliyetinin temel ilkelerini bilirler. |
PÇ-9 Proje yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli, jeofizik mühendisliği uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Alternatif tasarım çözümlerinin fizibilitesini ekonomik ve sosyal bakış açısı ile analiz edebilirler. |
PÇ-9 Proje yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli, jeofizik mühendisliği uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İktisadın tanımı, ihtiyaçlar, mal ve hizmetler, üretim, üretim faktörleri, arz-talep, fiyat, işletme kavramı, işletmenin gelir ve giderleri, işletmenin fonksiyonları (tedarik, üretim, pazarlama, yönetim, personel) yatırım projelerinin değerlendirilmesi, nicel olarak karar alma teknikleri, başabaş (kar ve zarar olmama) noktası analizi, ekonomik modeller, Gauss dağılımları, envanter kontrolü, üretim. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İktisadın tanımı | Konu anlatımı |
2 | İhtiyaçlar | Konu anlatımı |
3 | Mal ve hizmetler | Konu anlatımı |
4 | Üretim, üretim faktörleri | Konu anlatımı |
5 | Arz, talep | Konu anlatımı |
6 | Fiyat | Konu anlatımı |
7 | İşletme kavramı, işletmenin gelir ve giderleri | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | İşletmeninfonksiyonları (tedarik, üretim, pazarlama, yönetim, personel) yatırım projelerinin değerlendirilmesi, | Konu anlatımı |
10 | Nicel olarak karar alma teknikleri | Konu anlatımı |
11 | Başabaş (kar ve zarar olmama) noktası analizi | Konu anlatımı |
12 | Ekonomik modeller | Konu anlatımı |
13 | Gauss dağılımları | Konu anlatımı |
14 | Envanter kontrolu | Konu anlatımı |
15 | Üretim | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tarı, R. (2010), Ekonometri, 6. Basım, Umut Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 93 |