|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZCAN ÇAKIR (ocakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere malzemelerin mekanik özellikleri, gerilme deformasyon ilişkileri ve dayanım parametre türlerini anlatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mukavemetin temel prensiplerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mühendislik dizayn işlerindeki teknik problemlerin çözümünü ve analizini yapabilir. |
PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Asal gerilmeleri Mohr Gerilme Çemberi yardımıyla hesaplayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-4 Jeofizik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer, kullanır. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tanımlar ve mukavemetin prensipleri. Gerilme, şekil değiştirme, gerilme ve şekil değiştirme bağıntıları. Malzemenin mekanik özellikleri. Kırılma hipotezleri ve malzemenin yorulması. Kesit etkisi diyagramları. Basit mukavemet halleri (eksenel normal kuvvet, kesme, , burulma, eğilme). Bileşik mukavemet halleri (kesmeli eğilme, eğilme momenti ve normal kuvvet, eğilmeli burulma) , elastik eğri, burkulma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanımlar ve mukavemetin prensipleri | Konu anlatımı |
2 | Gerilme, şekil değiştirme | Konu anlatımı |
3 | Gerilme ve şekil değiştirme bağıntıları | Konu anlatımı ve problem çözme yöntemi |
4 | Gerilme ve şekil değiştirme bağıntıları | Konu anlatımıve problem çözme yöntemi |
5 | Malzemenin mekanik özellikleri | Konu anlatımı |
6 | Kırılma hipotezleri ve malzemenin yorulması | Konu anlatımı |
7 | Kırılma hipotezleri ve malzemenin yorulması | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kesit etkisi diyagramları | Konu anlatımı |
10 | Basit mukavemet halleri (eksenel normal kuvvet, kesme, burulma, eğilme) | Konu anlatımı ve problem çözme yöntemi |
11 | Basit mukavemet halleri (eksenel normal kuvvet, kesme, burulma, eğilme) | Konu anlatımı ve problem çözme yöntemi |
12 | Bileşik mukavemet halleri (kesmeli eğilme, eğilme momenti ve normal kuvvet, eğilmeli burulma) | Konu anlatımı ve problem çözme yöntemi |
13 | Bileşik mukavemet halleri (kesmeli eğilme, eğilme momenti ve normal kuvvet, eğilmeli burulma) | Konu anlatımı ve problem çözme yöntemi |
14 | Elastik eğri | Konu anlatımı ve problem çözme yöntemi |
15 | Burkulma | Konu anlatımı ve problem çözme yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aköz, A.Y., Eratlı, N. 2000; Statik-Mukavemet, Beta Basım A. Ş., İstanbul | |
2 | Bakioğlu, M. 2001; Cisimlerin Mukavemeti, Beta Basım A. Ş., İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 7 | 63 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 7 | 63 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |