|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZCAN ÇAKIR (ocakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye’ nin jeolojik birlikler içindeki konumunu öğrencilere anlatmak. Ana jeolojik bölgelere göre Türkiye’nin stratigrafisi ve litolojik özelliklerini aktarmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiyenin jeolojik gelişimi ile ilgili görüşleri tartışabilir. |
PÇ-12 Jeofizik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkilerinin bilincinde, girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında, çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Genel olarak Türkiye’ deki jeolojik yapıları ve bu yapıların oluşumlarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Maden, petrol ve doğal gaz, nadir bulunan yer materyalleri ve endüstriyel ham materyaller gibi doğal kaynakların aranması bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye'de etkili olan jeolojik süreçler hakkında yorum yapabilir. |
PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. PÇ-9 Proje yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli, jeofizik mühendisliği uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. PÇ-12 Jeofizik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkilerinin bilincinde, girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında, çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Plaka tektoniği kavramı, jeolojik zaman cetveli, Türkiye’nin jeolojik yapısı ve yeryüzündeki konumu, masif kavramı ve Türkiye’nin metamorfik masifleri, Türkiye paleozoyiğine genel bir bakış, Türkiye’de mesozoyik oluşuklar, ofiyolit kavramı ve Türkiye’de ofiyolitlerin dağılımı, Türkiye jeolojisinde manyetizma, Türkiye jeolojisinde orojenik olaylar ve tektonik birlikler, Türkiye’ deki büyük fay sistemleri ve bunlara bağlı gelişen depremsellik, Türkiye’nin paleotektonik ve neotektonik evrimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Plaka tektoniği kavramı | Konu anlatımı |
2 | Jeolojik zaman cetveli | Konu anlatımı |
3 | Türkiye’nin jeolojik yapısı ve yeryüzündeki konumu | Konu anlatımı |
4 | Türkiye’nin jeolojik yapısı ve yeryüzündeki konumu | Konu anlatımı |
5 | Masif kavramı ve Türkiye’nin metamorfik masifleri | Konu anlatımı |
6 | Türkiye paleozoyiğine genel bir bakış | Konu anlatımı |
7 | Türkiye’de mesozoyik oluşuklar | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ofiyolitkavramı ve türkiye’de ofiyolitlerin dağilimi | Konu anlatımı |
10 | Türkiye jeolojisinde manyetizma | Konu anlatımı |
11 | Türkiye jeolojisinde orojenik olaylar ve tektonik birlikler | Konu anlatımı |
12 | Türkiye jeolojisinde orojenik olaylar ve tektonik birlikler | Konu anlatımı |
13 | Türkiye jeolojisinde orojenik olaylar ve tektonik birlikler | Konu anlatımı |
14 | Türkiye’nin paleotektonik ve neotektonik evrimi | Konu anlatımı |
15 | Türkiye’nin paleotektonik ve neotektonik evrimi | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ketin, İ, Genel Jeoloji Cilt 1 . İ.T.Ü Yayını No.22, 597 s. | |
2 | Ulusal kaynaklardan düzenlenmiş internet ortamında yayınlamış ders notları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Türkiye'nin jeolojik haritası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 7 | 56 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 149 |