Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Suç sosyolojisindeki belli temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Modern ve postmodern suç teorilerini tanımlayabilir. |
PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Suçun sosyolojik niteliklerini ayırt edebilir. |
PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders suçun sosyolojik analizini yapmayı hedeflemektedir. Bu çerçevede, suçu doğuran/etkileyen sosyal çevre, eğitim, kültür, yaş, cinsiyet, işsizlik ve sınıf gibi toplumsal faktörler üzerinde durulacaktır. Suç sosyolojisi dersinde suç kavramı, sosyoloji biliminin teorik ve ampirik çerçevede ele almaktadır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Suç ve çeşitleri |
Sözlü anlatım, tartışma |
2 |
Klasik ve modern dönemde suça ilişkin olarak geliştirilen temel teorik yaklaşımlar |
Sözlü anlatım, tartışma |
3 |
Suç ve demografik değişkenler: yaş, cinsiyet, eğitim |
Sözlü anlatım, tartışma |
4 |
Yoksulluk ve suç ilişkisi; |
Sözlü anlatım, tartışma |
5 |
Kadın suçluluğu,çocuk suçluluğu |
Sözlü anlatım, tartışma |
6 |
Türkiye’de suç dağılımı ve çeşitliliği |
Sözlü anlatım, tartışma |
7 |
Yeni suç biçimleri-A |
Sözlü anlatım, tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Yeni suç biçimleri-B |
Sözlü anlatım, tartışma |
10 |
Modern ve Postmodern suç yaklaşımları |
Sözlü anlatım, tartışma |
11 |
Irving Goffman ve ‘damga’ ve ‘toplam kurumlar’ kavramları |
anlatım, tartışma |
12 |
Howard Becker ve ‘etiketleme’ kavramı |
Sözlü anlatım, tartışma |
13 |
David Matza ve ‘sürüklenme’ kavramı |
Sözlü anlatım, tartışma |
14 |
Jack Katz ve ‘suçun baştan çıkartıcılığı’ kavramı |
Sözlü anlatım, tartışma |
15 |
Michel Foucault ve ‘gözetleme’ kavramı |
Sözlü anlatım, tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Schrirach, Ferdinand Von, (2012), Suç, NTV Yayınları, İstanbul. |
2 |
Abonoz, İsmet Nezih, (2012), Ekonomik Kriz, Kapitalizm ve Suç, Legal Yayıncılık, İstanbul. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
1)Becker, Howard. (1963). Outsiders, New York: Macmillan Publishing.
2)Foucault, Michel. (2000). Hapishanenin Doğuşu, Ankara: İmge Yayınları.
3)Goffman, Irving. (1961). Asylums, New York: Doubleday and Company Inc.
4)Henry, Stuart ve Dragan Milavonavic. (1996). Constitutive Criminology, Londra: Sage Publications.
5)Kollektif (Aralık 2008), Toplumbilim: Kent ve Suç .özel Sayısı, Sayı:23, İstanbul. |