| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HÜLYA CEYLAN (hceylan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Arkeoloji derslerini pekiştirmeye yardımcı olmasının yanısıra arkeolojik sanat eserleriüzerindeki mitolojik anlatımlara bakış açılarının bilimsellik kazandırılmasına yardımcı olmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yunan Mitolojisinin Roma Mitolojisini nasıl etkilediğini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Tanrılar , Kahramanlar, mitolojik olaylar hakkında açıklama yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Efsanevi hikaylerin nasıl doğduğunu geliştiğini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Yunan Theogonisi, Evrenin yaradılışı ve Tanrıların doğuşu hakkında açıklama yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mitler nasıl doğar? Yunan Theogoni ve Cosmogonisi, Olymposluların günlük yaşamı , Eski Romada geleneksel tanrılar, dışarıdan alınan tanrılar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Yunan Theogonisi, Evrenin yaradılışı ve Tanrıların doğuşu. | Anlatım Yöntemi | 
| 2 | Büyük Tanrılar | Anlatım Yöntemi | 
| 3 | Zeusun birliktelikleri ve her yönüyle Zeus | Anlatım Yöntemi | 
| 4 | Olymposluların günlük yaşamı. | Anlatım Yöntemi | 
| 5 | İkinci derecedeki tanrılar | Anlatım Yöntemi | 
| 6 | Kahramanlar | Anlatım Yöntemi | 
| 7 | Olağan üstü yaratıklar | Anlatım Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Troyalılar Hanedanı | Anlatım Yöntemi | 
| 10 | Eski Romada geleneksel Tanrılar | Anlatım Yöntemi | 
| 11 | Rahipler sınıfı, aile kültü ve ayinleri | Anlatım Yöntemi | 
| 12 | Dışarıdan alınan tanrılar | Anlatım Yöntemi | 
| 13 | Gizli din ve kültler | Anlatım Yöntemi | 
| 14 | İmparatorluk kültü | Anlatım Yöntemi | 
| 15 | Romalıların atası Aineias, Romus ve Romulus | Anlatım Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Estin, C ,;Laporte .H,.(2003) Yunan ve Roma Mitolojisi. Ankara | |
| 2 | Grimal, P,.(1997) Mitoloji Sözlüğü Yunan Ve Roma . İstanbul | |
| 3 | Carpenter, H,.(2002) Antik Yunanda Sanat ve Mitoloji. İstanbul | |
| 4 | Şefik C;(1999)Klasik Yunan Mitolojisi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders ile ilgili kaynak kitapların yanısıra yardımcı kaynak kitaplar, dergiler, makaleler ve projeksiyon cihazı ile görsel sunu malzemeleri. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 13 | 26 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||