Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TUİ503 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TUİ503 Adı: TURİZM PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KORAY ÇAMLICA (koraycamlica@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, pazarlama kavram, kuram, ilke ve uygulamalarını turizm işletmeleri ve ziyaretçi varış yerleri açısından incelemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramları, kuramları, ilkeleri ve uygulamaları açıklayabilir PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Turizm işletmelerinde çevre, turizmde tüketici davranışı, turizmde hedef pazar seçimi, turizm ürünü, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma konularında analiz yapabilir PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-14 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Turizmde ziyaretçi varış yeri pazarlaması konusunda bilgi verebilir PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Turizmde pazarlama faaliyetlerinin örgütlenmesi ve denetlenmesi konusunda örnek verebilir PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramlar, turizm İşletmelerinin pazarlama çevresi analizi, turizmde tüketici davranışı, hedef pazarların belirlenmesi, turizm ürünü, turizm işletmelerinde fiyatlandırma, turizmde dağıtım kanalları, turizm işletmelerinde tutundurma, pazarlama faaliyetlerinin uygulanması, pazarlama faaliyetlerinin değerlendirimesi, varış yeri pazarlaması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Turizm Pazarlaması İle İlgili Temel Kavramlar Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
2 Hizmet Pazarlaması Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
3 Turizm İşletmeleri Pazarlama Çevresi Analizi Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
4 Turizmde Tüketici Davranışı Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
5 Turizmde Tüketici Davranışı Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
6 Hedef Pazarın Belirlenmesi (pazar bölümlendirme, pazar hedefleme ve konumlandırma) Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
7 Hedef Pazarın Belirlenmesi (pazar bölümlendirme, pazar hedefleme ve konumlandırma) Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
8 Ara Sınav
9 Geleneksel Pazarlama Karması: Turizm Ürünü Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
10 Geleneksel Pazarlama Karması: Turizm İşletmelerinde Fiyatlandırma Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
11 Geleneksel Pazarlama Karması: Turizmde Dağıtım Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
12 Geleneksel Pazarlama Karması: Turizm İşletmelerinde Tutundurma Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
13 Turizm İşletmeleri için ek pazarlama karması elemanları: Fiziksel çevre, İnsan ve Süreç yönetimi Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
14 Turizm İşletmelerinde Pazarlama Faaliyetlerinin Uygulanması ve Değerlendirimesi Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
15 Destinasyon Pazarlaması Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Philip, K., Bowen, J. ve Makens, J. (2010). Marketing for Hospitality and Tourism
2 Middleton, V. T. C. (2010). Marketing in Travel and Tourism, Oxford: Heineman.
3 Morrison M. A. (2010). Hospitality and Travel Marketing, Albany: Delmar Publishers
4 Kozak,N. (2006). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
5 meydan Uygur, S. (2017) Örnek Olaylarla TURİZM PAZARLAMASI, Ankara: Detay Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitaplar, makaleler, internet kaynakları, ders notları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav %40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 %20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8 %20
8.Dönem Ödevi 16 1 %60
9.Proje
Final Sınavı %60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 4 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 14 42
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 14 42
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 190