|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İBRAHİM İLHAN (ibrahim@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Turizm alanında değişik araştırmalar yapılmaktadır. İlk bakışta birbirinden ayrı ve kopuk gibi görünen bu araştırmalar, aslında bir olayın değişik boyutlarına ışık tutma çabalarıdır. Turizm politikası ve planlaması ise araştırmalara dayanan bir süreçtir. Bu derste turizm planlamasının sağladığı çerçeve içerisinde turizm işletmeciliği öğrencilerinin değişik araştırmalar arasında sistematik ilişkiler kurabilme yeteneklerini geliştirmek amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizm planlamasının değişik unsurlarını açıklar. |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Etkili destinasyon planlamasının yollarını açıklar. |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bir turizm destinasyonunun potansiyelini değerlendirebilir |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Sürdürülebilir turizm gelişimi planlamasının önemini açıklar. |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Turizm planlaması aralarında geri bildirim bulunan aşamalardan oluşan devamlı bir süreçtir. Dersin kapsamını turizm planlaması sürecinin aşamalarının ayrıntılı açıklaması ve bu aşamaların dayandığı araştırmalar oluşturmaktadır. Dersin içeriği, haftalık ayrıntılı ders içeriğinde sunulduğu üzere turizm gelişimi ve planlaması ile ilgili temel başlıklardan oluşmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Turizm Planlaması: Turizm ve turizm sisteminin unsurları. | Anlatım yöntemi |
2 | Turizm ve turizm sisteminin unsurları. | Planlı grup çalışması |
3 | Turizm planlamasının tanımları, planlama kavramları | Planlı grup çalışması |
4 | Planlama sürecinin aşamaları, | Planlı grup çalışması |
5 | Turizm talebi: turizm talep türleri, efektif talep göstergeleri, turizm talebinin belirleyicileri. | Planlı grup çalışması |
6 | Turizm Arzı | Anlatım yönetimi Renk ve sembol kullanma tartışma |
7 | Turizm Gelişimi ve Çevresel Faktörler | Makale analizleri ve öğrenciler tarafından sunumları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Turizm Sistemi ve Turizm Planlaması Modelleri | Makale analizleri ve öğrenciler tarafından sunumları |
10 | Türkiye'ye Yönelik Turizm Talebinin Değerlendirilmesi | Makale analizleri ve öğrenciler tarafından sunumları |
11 | Türkiye Turizm Arzının Değerlendirilmesi | Makale analizleri ve öğrenciler tarafından sunumları |
12 | Beş Yıllık Kalkınma Planları Çerçevesinde Turizm Kalkınma Planlarının Gözde Geçirilmesi | Makale analizleri ve öğrenciler tarafından sunumları |
13 | Alternatif Turizm | Makale analizleri ve öğrenciler tarafından sunumları |
14 | Sürdürülebilir Turizm ve Göstergeleri | Makale analizleri ve öğrenciler tarafından sunumları |
15 | Turizm Planlaması ve Taşıma Kapasitesi | Makale analizleri ve öğrenciler tarafından sunumları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Orhan İÇÖZ, Turgut VAR ve İbrahim İLHAN, Turizm Planlaması ve Politikası: Turizmde Bölgesel Planlama, 3. Basım, Detay Yayıncılık, Ankara, 2019. | |
2 | Edward INSKEEP, Tourism Planning: An Integrated and Sustainable Development Approach, Van Nostrand Reinhold, New York, 1991. | |
3 | Clare A. GUNN, Tourism Planning, Second Edition, Taylor &Francis, New York,1988. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
George McINTYRE, Sustainable Tourism Development: Guide for Local Planners, World Tourism Organization, Madrid, 1993. World Tourism Organization, Integrated Planning, AVDA, Del Generalisimo, 59 - Madrid -16, WTO,Madrid, 1978. World Tourism Organization, National and Regional Tourism Planning: Methodologies and Case Studies, International Thomson Business Press, London, 1994. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |