|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HULUSİ YILMAZ (h.yilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Etnisite ya da etnik grup kavramı ile azınlık kavramlarının sosyolojide halen belirsiz bir kavram olduğunu öğretmek. Etnik milliyetçilik hareketlerinin bu kavramlar üzerinden tanımlanmasının göreceli olacağını göstermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyoloji alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. |
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. |
PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir. |
PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
With the concept of ethnicity or ethnic minority group to teach the concepts in sociology is still a vague concept. Over the definition of these concepts would be to show the relative movements of ethnic nationalism. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Etniklik kavramı | Anlatım, tartışma |
2 | Etniklik kavramının diğer kavramlarla ilişkisi | Anlatım, tartışma |
3 | Etnik grup | Anlatım, tartışma |
4 | Çok kültürlülük ve çok etniklilik | Anlatım, tartışma |
5 | Batı toplumlarında ve Türkiye?nin sosyal yapısında etniklik kavramına bakış farkları | Anlatım, tartışma |
6 | İlkel etniklik ve çağdaş etniklik | Anlatım, tartışma |
7 | Kültürel kimlik ve etniklik | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Milliyet ve etniklik | Anlatım, tartışma |
10 | Türkiye'nin etnik yapısı | Anlatım, tartışma |
11 | Etnik gruplaşmanın nedenleri | Anlatım, tartışma |
12 | Etniklik, mozaik kültür | Anlatım, tartışma |
13 | Milli kültür ve etniklik | Anlatım, tartışma |
14 | Kimlik, kültür ilişkisi | Anlatım, tartışma |
15 | Yeni kabilecilik | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ali Önder Tayyar, Türkiye'nin Etink Yapısı. | |
2 | Orhan Türkdoğan, Etnik Sosyoloji | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Orhan; Etnik Sosyoloji, Timaş Yay., 2000 ÖNDER, Ömer Tayyar;Türkiye'nin Etnik Yapısı, Kripto Yay., 2005 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 85 |