|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN YAVUZER (hasanyavuzer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin; sosyal değişme yaklaşımları, günümüzdeki değişim dinamikleri, değişimi konu edinen araştırmaların nasıl gerçekleştirileceği ve modernleşme teorileri, modernite- postmodernite tartışmaları hakkında bilinçlendirmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal değişme, değişme yaklaşımları, değişmede etkili olan faktörler, modernleşme, küreselleşme gibi günümüzdeki değişimin niteliği ve yönelimi konularını açıklayabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Değişimin toplumsal boyutlarına ait bilgileri tasvir edebilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal değişme ve kültür toplum ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğinde değişim sosyolojisinin tanımı, konusu, amacı ve sınırları, değişim sosyolojisi ile ilgili bazı temel kavramlar, sosyal değişmeye bakış açıları, değişim modelleri, değişim sosyolojisi alanında araştırmaların nasıl yapılacağı, değişmede etkili olan faktörler, çağımızdaki hızlı değişme ve bu değişme ile ilgili ortaya çıkan bazı sosyal sorunlar, modernleşme ve güncel bazı sosyal değişme yaklaşımları bulunmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Değişim ve Değişim Sosyolojisi hakkında genel bilgiler | Ders içeriğini inceleme |
2 | Değişmenin Kaynağı | Sözlü anlatım, soru-cevap |
3 | Toplumsal Değişme ve özellikleri | Sözlü anlatım, soru-cevap |
4 | Değişmenin Kuramları | Sözlü anlatım, soru-cevap |
5 | Toplumsal Değişmenin Fizyonomisi | Sözlü anlatım, soru-cevap |
6 | Değişmenin Türleri ve Sınıflandırılması | Sözlü anlatım, soru-cevap |
7 | Değişime İlişkin yapısal Sorunlar | Sözlü anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değişimde Ortaya çıkan sorunlar | Sözlü anlatım, soru-cevap, |
10 | Değişmenin önündeki engeller | Sözlü anlatım, soru-cevap |
11 | Değişmeye gösterilen tepkiler | Sözlü anlatım, soru-cevap |
12 | Ailedeki değişim | Sözlü anlatım, soru-cevap |
13 | Din ve değişim | Sözlü anlatım, soru-cevap |
14 | Siyaset, eğitim ve hukuktaki değişim | Örnek üzerinde çalışma ve grup çalışması |
15 | Bilgi-değer ve zihniyet değişimi | Örnek üzerinde çalışma ve grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bandler, Richard (2009), Eskimeyen Değişim, Ganj Kitapları, İstanbul. | |
2 | Aydın, Mustafa (2015) Değişim Sosyolojisi, Açılım Kitap: İstanbul | |
3 | Eğribel, Ertan ve Özcan, Ufuk (2011) "Değişim Sosyolojisi: Dünyada ve Türkiye'de Toplumsal Değişme", Kitabevi: İstanbul | |
4 | İsmail Doğan, Sosyoloji (Kavramlar ve Sorunlar), Pegem Akademi | |
5 | Anthony Giddens, Sosyoloji, Ayraç Yayınevi | |
6 | Değişim Sosyolojisi (Dünya'da ve Türkiye'de Toplumsal Değişme), Edidörler: Ertan Egribel- Ufuk Özcan, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1)Kongar, Emre (1995) Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Remzi Kitapevi 2)Vedat Bilgin (2007), Türkiye’de Değişimin Dinamikleri, Lotus Yayınları, İstanbul. 3)Eğribel, Özcan, Özcan, Ufuk (2012), Değişim Sosyolojisi, Kitabevi Yayınları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |