|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye Avrupa Birliği ilişkileri ve sağlanan gelişmeler hakkında bilgi sahibi yapmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Avrupa Entegrasyonunu ve AB kurumlarının evrimini tarihsel bağlam içinde açıklayabilir. |
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Avrupa Birliği normlarını ve değerlerini yorumlayabilir. |
PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Konu ile ilgili temel yaklaşımları ve tartışmaları açıklayabilir. |
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye Avrupa Birliği ilişkilerinin tarihsel seyrini ve mevcut gelişmelerin siyasal, ekonomik ve toplumsal dinamikleriyle Türk toplumsal yapısı üzerindeki etkilerini çözümleyebilir. |
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Avrupa Birliğinin kuruluşu ve geçirdiği süreçler.Türkiye Avrupa Birliği ilişkilerini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel Bilgi ve Literatür Tanıtımı | Sözlü anlatın, tartışma |
2 | Avrupa Entegrasyonun Evrimi ve AB'nin Temel Kurumları | Sözlü anlatın, tartışma |
3 | Türkiye ve Avrupa İlişkilerine Bir Bakış: Kimlik ve Tarih | Sözlü anlatın, tartışma |
4 | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Dönemde Türk Dış Politikası Kapsamında, AET'ye Başvuru Süreci | Sözlü anlatın, tartışma |
5 | Ankara Anlaşması ve Tam Üyelik Başvurusuna Kadar Katma Protokol Yılları: Türkiye Avrupa Ekomoik Topluluğu ilişkilerinde 1963-1987 arası yıllar | Sözlü anlatın, tartışma |
6 | Türkiye'nin Tam Üyelik Başvurusu Süreci (1987) ve Türkiye AB Gümrük Birliği Anlaşması | Sözlü anlatın, tartışma |
7 | Türkiye AB Ortaklık İlişkisinin Kurumsal Çerçevesi | Sözlü anlatın, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Lüksemburg'dan Helsinkiye: 1997-1999? Adaylık Hususunda Sorunlar | Sözlü anlatın, tartışma |
10 | Tam Üyelik Müzakerelerin başlaması ve Üyelik Şartları | Sözlü anlatın, tartışma |
11 | İlerleme Raporlarında Türkiye: Çok Boyutlu bir Tartışma | Sözlü anlatın, tartışma |
12 | Türkiye'nin AB Üyeliği Konusundaki Sorunlar: Genel; Bir Değerlendirme | Sözlü anlatın, tartışma |
13 | Türk Kamuoyunda AB Algısı, AB Kamuoyunda Türkiye Algısı Üzerine Tartışmalar | Sözlü anlatın, tartışma |
14 | Avrupa Birliğine Uyum Sürecinde Güncel Durum ve Tartışmalar | Sözlü anlatın, tartışma |
15 | AB Türkiye İlişkilerinin Geleceği Üzerine Tartışmalar | Sözlü anlatın, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | John McCormick, Avrupa Birliği'ni Anlamak, Bigbang Yay., Ankara, 2014 | |
2 | A.Kaya, S.A. Düzgit, Y.Gürsoy, Ö.O.Beşgül, Avrupa Birliği'ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar, İstanbul Bilgi Üni. Yay., İstanbul , 2011. | |
3 | İlber Ortaylı, Avrupa ve Biz, Turhan Kitabevi, Ankara, 2007. | |
4 | Wolfgang Wessels, Avrupa Birliği'nin Kurumsdal Yapısı, ODTÜ Avr. Çalış. Merkezi Yay., Ankara, 2010. | |
5 | Cengiz Dinç (Der.), Avrupa ve Avrupa Birliği, Savaş Yay.,Ankara, 2015. | |
6 | Şaban Çalış, Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri, Nobel yay.,Ankara, 2016. | |
7 | İlhan Sağsen ve Mehmet Dalar, Avrupa Birliği'nin Uluslararası İLişkileri ve Türkiye, Orion Yay., Ankara, 2018. | |
8 | Baskın Oran (der.), Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşından Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar, Cilt I: 1919-1980, İletişim Yay., İstanbul, 2009. | |
9 | Baskın Oran (der.), Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşından Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar, Cilt II: 1980-2001, İletişim Yay., İstanbul, 2009. | |
10 | Baskın Oran (der.), Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşından Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar, Cilt III: 2001-2012, İletişim Yay., İstanbul, 2013. | |
11 | Rıdvan Karluk ve B. Y. Dural, Avrupa Birliği ve Türkiye İlişkileri, Anadolu Üni. Yay., Eskişehir, 2013. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1)Bilici, Nurettin (2013), Avrupa Birliği ve Türkiye, Seçkin Yaratıcılık, Ankara. 2)Turan, Özlem ve Gürlük, Turhan (2013), Avrupa Birliği ve Türkiye, Ekin Basım Yayınları, Bursa. 3)Reçber, Kamuran (2003), Avrupa Birliği Mevzuatı, Ezgi Kitabevi, Bursa. 4)Bozkurt, Veysel (2001), Avrupa Birliği ve Türkiye Vipaş Yayınları, Ankara. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |