|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZCAN ÇAKIR (ocakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Jeofizik mühendisliği problemleri için programlama tekniklerini vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Basit ve karmaşık yapılı fonksiyonlar için algoritma geliştirebilirler. |
PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-5 Arazide jeofizik uygulama ve çalışma becerisi kazanır, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Jeofizik verileri değerlendirebilecek programları yazabilirler. |
PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Jeofizik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer, kullanır. PÇ-5 Arazide jeofizik uygulama ve çalışma becerisi kazanır, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Problemlerin çözümüne yönelik farklı ve etkin algoritmalar tasarlayabilirler. |
PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Programlamaya giriş. Program geliştirme. Fortran ifadeleri. Jeofizikte kullanılan sinyal analiz. Modelleme. Ters çözümleme ve istatistik yöntemlerin programlanması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Programlamaya giriş | Konu anlatımı |
2 | Programlamaya giriş | Konu anlatımı |
3 | Programlamaya giriş | Konu anlatımı |
4 | Program geliştirme | Yazılım örneklerinin incelenmesi |
5 | Program geliştirme | Yazılım örneklerinin incelenmesi |
6 | Fortran ifadeleri | Program komutlarını öğrenme |
7 | Fortran ifadeleri | Program komutlarını öğrenme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Jeofizikte kullanılan sinyal analiz | Veri işlem uygulamaları |
10 | Jeofizikte kullanılan sinyal analiz | Veri işlem uygulamaları |
11 | Jeofizikte kullanılan sinyal analiz | Veri işlem uygulamaları |
12 | Modelleme | Modelleme yazılımı geliştirme |
13 | Modelleme | Modelleme yazılımı geliştirme |
14 | Ters çözümleme ve istatistik yöntemlerin programlanması | Modelleme programı geliştirilmesi |
15 | Ters çözümleme ve istatistik yöntemlerin programlanması | Modelleme programı geliştirilmesi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Lee,J. and Lee,T., Statistics and Computer Methods. | |
2 | Aıtın, V., Engineering Programming in Structured Fortran. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |