|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYNUR KARAKOÇ (a.karakoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYNUR KARAKOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste; kalite yönetim sistemlerinin uygulama yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kalite Yönetim Sistemi Altyapısını Oluşturabilir |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-12 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kalite Standartlarını Uygulayabilir |
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimine Giriş. TKY'nin amaçları, Unsurları, Süreç yönetimi,Kalite Ölçüm Yöntemleri. Liderlik ve Yöneticilik. Performans Yönetim Kavramı. Kalite Çemberleri Kavramı. TKY'nin Başarısında Rol Oynayan Faktörler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kalite kavramı | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
2 | Standart ve standardizasyon | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
3 | Sandart ve standardizasyon | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
4 | Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
5 | Yönetim kalitesi ve standartları | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
6 | Çevre standartları | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
7 | Çevre standartları | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kalite yönetim sistemi modelleri | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
10 | Kalite yönetim sistemi modelleri | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
11 | Stratejik yönetim | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
12 | Yönetime katılma | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
13 | Süreç yönetim sistemi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
14 | Kaynak yönetimi sistemi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
15 | EFQM mükemmellik modeli | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Baş, Türker ve Oymak, Murat. (2007). Kalite yönetim sistemi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. | |
2 | Buzlu, Baki. (2011). Kalite yönetim sistemleri. İzmir: Zeus Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, PC, Projeksiyon, İşitsel ve Görsel Materyal. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |