Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Reklam ve reklam mecralarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Tv reklamlarında temel yapım tekniklerini açıklayabilir. |
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Reklamın yapım öncesi aşamalarını açıklayabilir. |
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Reklamın yapım aşamalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Reklamın yapım sonrası aşamalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders; reklamın tanımı, reklam mecraları, tv reklamcılığı, yaratıcı ve etkili tv reklamının özellikleri, tv reklam ve senaryo incelemeleri, temel yapım teknikleri (kamera, oyunculuk, aydınlatma, kurgu, müzik vb.), reklamın yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaları, dünyadan ve ülkemizden örneklerin incelenmesi konularını içermektedir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Reklamın tanımı ve reklam mecraları. |
Anlatım. |
2 |
Tv reklamcılığı. |
Anlatım. |
3 |
Yaratıcı ve etkili tv reklamlarının özellikleri. |
Anlatım. |
4 |
Yaratıcı strateji süreci. |
Anlatım. |
5 |
Tv reklam formatları. |
Anlatım. |
6 |
Tv reklamlarında temel yapım teknikleri (kamera, oyunculuk, aydınlatma, kurgu, müzik vb.). |
Anlatım. |
7 |
Tv reklamlarında temel yapım teknikleri (kamera, oyunculuk, aydınlatma, kurgu, müzik vb.). |
Anlatım. |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Reklamın yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaları. |
Anlatım. |
10 |
Reklamın yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaları. |
Anlatım. |
11 |
Reklamın yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaları. |
Anlatım. |
12 |
Tv reklam ve senaryo incelemeleri. |
Anlatım,soru-cevap,tartışma. |
13 |
Tv reklam ve senaryo incelemeleri. |
Anlatım,soru-cevap,tartışma. |
14 |
Dünyadan ve ülkemizden reklam örneklerinin incelenmesi. |
Anlatım,soru-cevap,tartışma. |
15 |
Dünyadan ve ülkemizden reklam örneklerinin incelenmesi. |
Anlatım,soru-cevap,tartışma. |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Avşar, Z., Elden, M. (2005). Reklam ve reklam mevzuatı. Ankara: Piramit Yayıncılık. |
2 |
Gıyasettin, T. (2008). Reklamcılık. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
3 |
Kocabaş, F., Elden, M. (2004). Reklamcılık-kavramlar, kararlar, kurumlar. İstanbul: İletişim Yayınları. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, projeksiyon cihazı. |