|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YASEMİN AKTAŞ (yasemin.aygun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SELMAN SAYĞI, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dört temel dil becerisini başlangıç seviyesinden orta-öncesi seviyeye kadar kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel düzeyde İngilizce dilbilgisi yapılarını tanıyabilir. |
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Dört dil becerisini temel düzeyde kullanabilir. |
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Günlük yaşamla ilgili basit cümleleri ve sıkça kullanılan ifadeleri tanıyabilme |
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Basit ve rutin konularda iletişim kurabilir. |
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin amacı, öğrencilere temel seviyede yazılı ve sözlü olarak kendilerini ve ailelerini tanıtabilme,sosyal ortamlarda (cafe, restaurant, tren istasyonu vs.) iletişim kurabilme becerileri kazandırabilmek ve bunlar için gerekli olan dilbilgisi kurallarını öğretmektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 'to be' fiili, aitlik sıfatları, aitlik bildiren ek, kendini tanıtma, sıfatlar | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
2 | geniş zaman, filler, meslekler, saatler | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
3 | geniş zaman,fiiller,sıklık zarfları,günlük ifadeler | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
4 | there is/are, some/any/a lot of, işaret sıfatları, rakamlar | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
5 | Geniş zaman (+,-,?)sessiz harfler. | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
6 | can/can't, zarflar, was/were/could, edatlar, rica kalıpları | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
7 | Genel tekrar | ANLATMA |
8 | Ara Sınav | |
9 | geçmiş zaman, zaman zarfları, düzenli/düzensiz filler, tarihler | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
10 | geçmiş zaman, zaman zarfları, zarflar, özel durumlar | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
11 | sayılabilen ve sayılamayan isimler, how much/how many, yiyecek ve içecekler | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
12 | sahiplik fiili, sıfatlar, kıyaslama sıfatları, üstünlük sıfatları | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
13 | şimdiki zaman, yer edatları, gelecek zaman, kıyafetler, hava koşulları | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
14 | present perfect, past participles | ANLATMA |
15 | Genel tekrar | ANLATMA |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oxford University Press New Headway the Fourth Edition Student's Book | |
2 | Oxford University Press New Headway the Fourth Edition Workbook | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Oxford University Press New Headway the Fourth Edition Student's Book and Workbook ,projeksiyon,cd çalar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 10 | 14 | 140 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 7 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 8 | 80 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 360 |