|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL KOÇAK (ikocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye istatistiğin temel kavram ve tekniklerini öğretmek, öğrenciye istatistiği tanıtmaktır. Turizm alanında istatistiksel analizlerin yapılabilmesi için gerekli yöntemlerin verilmesi amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İstatistiği ve istatistiğin turizm alanındaki yerini ve önemini tanır. |
PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir PÇ-10 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır. Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. Mahiyetinde çalışan bireylerin veya grupların mesleki gelişimlerini yönetir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İstatistiğin temel konularını öğrenir. |
PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir PÇ-17 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Sosyal yaşamda olayları, bileşenlerini belirleyebilme, sorunları rakamlarla analiz edebilme, anlamlı ve yararlı bilgilere erişebilmeyi öğrenir. |
PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir PÇ-12 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder ve uygulamada kullanır. Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendi kendine öğrenmek suretiyle bu bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve kendini sürekli geliştirir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İstatistiğe Giriş: Tanım, Tarihçe ve önemi. İstatistiğin Temel Kavramları. İstatistiğin konusu ve temel kavramları olarak birim, kitle ve değişken. Değişkenin tanımı ve türleri. Değişkenlerin ölçülmesi ve uygun ölçme düzeyinin belirlenmesi. Verilerin derlenmesi, grafik ve tablolarla gösterimi. Merkezi Eğilim Ölçüleri ve Dağılım Ölçüleri. Frekans dağılımlarında ortalama, ortanca, mod ve varyans. Anket yöntemi. Olasılık. Temel dağılımlar. Örnekleme. Z ve t istatistikleri. Güven aralıkları. Hipotez testleri. İlişki katsayıları. Ki-kare analizi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İstatistiğe giriş. İstatistiğin kapsamı, tanımı ve önemi. Turizm alanında istatistik. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
2 | İstatistik verilerin grafik ve tablolarla sunulması | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
3 | Merkezi Eğilim Ölçüleri: Aritmetik ortalama, ortanca, mod | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
4 | Dağılım Ölçüleri: Değişim aralığı, standart sapma, varyans, standart hata | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
5 | Frekans dağılımlarında ortalama, ortanca, mod ve varyans | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
6 | Anket yöntemi: Anket hazırlama ve uygulama | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
7 | Olasılılık | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dağılımlar: Bernoulli, Binom ve Normal dağılım | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
10 | Örnekleme hakkında temel bilgiler: Kitle, örneklem ve temel örnekleme yöntemleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
11 | Z ve t istatistikleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
12 | Güven aralıkları | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
13 | Hipotez testleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
14 | İlişki katsayıları | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
15 | Ki-kare analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Erbaş, S., (2007), Olasılık ve İstatistik, Gazi Kitabevi, Ankara. | |
2 | 2. Bülbül S., (2001), Çözümsel İstatistik, Alfa Kitabevi, İstanbul. | |
3 | AÖF İstatistik-I ve İstatistik-II | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 2 | 0 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |