|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞERİFE SEHER EROL (seher.erol@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERKAN HİRİK, SEÇİL HİRİK, BURCU CAMGÖZ, ECE SERRİCAN KABALCI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dil ve dilin özelliklerini belirtebilir. |
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır PÇ-17 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-19 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen "yaşam boyu öğrenme" bilincini artırarak, bilim, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini gösterebilir. |
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır PÇ-17 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-19 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen "yaşam boyu öğrenme" bilincini artırarak, bilim, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkçe yazım kurallarını kullanabilir. |
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır PÇ-17 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-19 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen "yaşam boyu öğrenme" bilincini artırarak, bilim, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dil nedir? Dillerin doğuşu. Dil düşünce bağlantısı. Dil kültür bağlantısı. Dil toplum bağlantısı. Dünya dilleri ve Türkçe. Türk dilinin tarihçesi. Ses bilgisi. Türkçe kelimelerin ses özellikleri, vurgu, heceler. Yapı bilgisi. Yapım ekleri, Çekim ekleri. Kelime, anlam derecelerine göre kelimeler, Anlam ilişkilerine göre kelimeler yapı bakımından kelime çeşitleri. Kelime türleri. Bağlaç grubu, ünlem grubu, tekrarlar, fiilimsiler sayı grubu, birleşik fiiller. Cümle, cümlenin öğeleri, cümle çeşitleri.Yazım kuralları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dil nedir? Dillerin Doğuşu | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
2 | Dil düşünce bağlantısı, Dil Kültür Bağlantısı, Dil Toplum Bağlantısı | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
3 | Dünya Dilleri ve Türkçe | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
4 | Türk Dilinin Tarihçesi | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
5 | Ses Bilgisi | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
6 | Türkçe Kelimelerin Ses Özellikleri, Vurgu, Heceler | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
7 | Yapı Bilgisi. Yapım Ekleri, Çekim Ekleri | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yapı Bilgisi. Yapım Ekleri, Çekim Ekleri | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
10 | Kelime Türleri | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
11 | Kelime Gruplar, İsim Tamlaması, Sıfat tamlaması, Kısaltma Grupları, Unvan Grubu, Edat Grubu | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
12 | Bağlaç Grubu, Ünlem Grubu, Tekrarlar, Fiilimsiler, Sayı Grubu, Birleşik fiiller | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
13 | Cümle, A- Cümlenin Öğeleri B- Cümle Çeşitleri | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
14 | Noktalama İşaretleri | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
15 | Yazım Kuralları | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Muharrem Ergin - Türk Dil Bilgisi | |
2 | Doç. Dr. Süer Eker - Çağdaş Türk Dili | |
3 | Prof. Dr. Zeynep Korkmaz - Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi) | |
4 | Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlük | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |