Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Pazarlama kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Pazarlama çevresini açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-7 Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Pazarlama karmasını açıklayabilir. |
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Hedef pazar seçimini açıklayabilirler. |
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Ders pazarlama kavramı, pazarlama yaklaşımları, çevre stratejik planlama, pazar bölümlendirme, ürün fiyat, tutundurma ve dağıtım kararlarını kapsar. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Pazarlama kavram ve yaklaşımları |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 |
Pazarlama yaklaşımlarının karşılaştırılması |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 |
Pazarlama çevresi: makro ve mikro |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 |
Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 |
Fırsatlar ve tehditler |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 |
Stratejik planlama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 |
Fonksiyonel planlama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Ürün kavramı ve sınıflaması |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 |
Mamül hayat seyri |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 |
Fiyat ve önemi |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 |
Fiyatlandırma yöntemleri |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 |
Tutundurma karması ve önemi |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 |
Reklam, kişisel satış, halkla ilişkiler, satış geliştirme kavramlar |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 |
Dağıtım kalallarının önemi, doğrudan ve dolaylı dağıtım |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
MUCUK İSMET, PAZARLAMA İLKELERİ, TÜRKMEN YAYINLARI, İSTANBUL, 2010 |
2 |
ALTUNIŞIK, R., VE DİĞERLERİ, MODERN PAZARLAMA, DEĞİŞİM YAYINLARI, İSTANBUL, 2006. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Projeksiyon, ders kitbı, yazıtahtası. |