Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / T217 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK

Kodu: T217 Adı: PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİR ERDEN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin pazarlama ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama kavramlarını tanımlayabilir. PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Pazarlama çevresini açıklayabilir. PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-7 Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Pazarlama karmasını açıklayabilir. PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Hedef pazar seçimini açıklayabilirler. PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders pazarlama kavramı, pazarlama yaklaşımları, çevre stratejik planlama, pazar bölümlendirme, ürün fiyat, tutundurma ve dağıtım kararlarını kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama kavram ve yaklaşımları Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Pazarlama yaklaşımlarının karşılaştırılması Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Pazarlama çevresi: makro ve mikro Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Fırsatlar ve tehditler Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Stratejik planlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Fonksiyonel planlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Ürün kavramı ve sınıflaması Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Mamül hayat seyri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Fiyat ve önemi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Fiyatlandırma yöntemleri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 Tutundurma karması ve önemi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Reklam, kişisel satış, halkla ilişkiler, satış geliştirme kavramlar Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Dağıtım kalallarının önemi, doğrudan ve dolaylı dağıtım Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 MUCUK İSMET, PAZARLAMA İLKELERİ, TÜRKMEN YAYINLARI, İSTANBUL, 2010
2 ALTUNIŞIK, R., VE DİĞERLERİ, MODERN PAZARLAMA, DEĞİŞİM YAYINLARI, İSTANBUL, 2006.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, ders kitbı, yazıtahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 4 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 3 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 58