|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LÜTFİYE GÖÇMEZ (lcivan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BARIŞ ERİÇOK, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik öğrencilerinin şimdiye kadar öğrenmiş oldukları İngilizce'yi pekiştirmelerini ve bu alandaki gereksinim duyacakları İngilizce terimleri edinmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanıyla ilgili İngilizce Terimleri tanıyabilme. |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-12 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder ve uygulamada kullanır. Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendi kendine öğrenmek suretiyle bu bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve kendini sürekli geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Alanınyla ilgili İngilizce terimleri kullanarak konuşabilir. |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-12 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder ve uygulamada kullanır. Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendi kendine öğrenmek suretiyle bu bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve kendini sürekli geliştirir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Alanıyla ilgili konularda İngilizce terimleri kullanarak etkin bir şekilde yazabilme |
PÇ-12 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder ve uygulamada kullanır. Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendi kendine öğrenmek suretiyle bu bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve kendini sürekli geliştirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste öğrenciler akademik okuma parçalarını okuyup yorumlayabilecek ve sözlü iletişimde İngilizceyi doğru kullanabileceklerdir. Kendi alanları ile ilgili gerekli terminoloji kendilerine kazandırılacaktır. Bu dersin sonunda öğrenci; ilgili alandaki sözcükleri kullanmayı, teknik terminolojiyi, alanlarıyla ilgili literatürü takip edebilecek seviyede İngilizceyi, akademik ve mevcut okuma parçaları yardımıyla kelime hazinelerini genişletmeyi, eleştirel okuma becerilerini geliştirmeyi, yazma becerilerini geliştirmeyi, fikirlerini grup ve sınıf içi tartışmalarda ifade etmeyi öğrenecek ve bu becerileri geliştireceklerdir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Turistlerin gelişi ve karşılama konulu okuma parçası ve İngilizce terimleri. | sözlü anlatım, tartışma, drama, diyalog |
2 | Turistlerin gelişi ve karşılama konulu okuma parçası ve İngilizce terimleri. | sözlü anlatım, tartışma, drama, diyalog |
3 | Konaklama konulu okuma parçası ve İngilizce terimleri. | sözlü anlatım, tartışma, drama, diyalog |
4 | Konaklama konulu okuma parçası ve İngilizce terimleri. | sözlü anlatım, tartışma, drama, diyalog |
5 | Turist bilgilendirme hizmetleri konulu okuma parçası ve İngilizce terimleri. | sözlü anlatım, tartışma, drama, diyalog |
6 | Turist bilgilendirme hizmetleri konulu okuma parçası ve İngilizce terimleri. | sözlü anlatım, tartışma, drama, diyalog |
7 | Önceki ünitelerin tekrarı. | sözlü anlatım, tartışma, drama, diyalog |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tatil temsilciliği konulu okuma parçası ve İngilizce terimleri. | sözlü anlatım, tartışma, drama, diyalog |
10 | Tatil temsilciliği konulu okuma parçası ve İngilizce terimleri. | sözlü anlatım, tartışma, drama, diyalog |
11 | Ülkelerin yemek kültürleri konulu okuma parçası ve İngilizce terimleri. | sözlü anlatım, tartışma, drama, diyalog |
12 | Ülkelerin yemek kültürleri konulu okuma parçası ve İngilizce terimleri. | sözlü anlatım, tartışma, drama, diyalog |
13 | Kırsal turizm konulu okuma parçası ve İngilizce terimleri. | sözlü anlatım, tartışma, drama, diyalog |
14 | Kırsal turizm konulu okuma parçası ve İngilizce terimleri. | sözlü anlatım, tartışma, drama, diyalog |
15 | Önceki ünitelerin tekrarı. | sözlü anlatım, tartışma, drama, diyalog |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Walker, R. & Harding. K. (2007).Oxford English for Careers- Tourism 2. Oxford Press, China. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı, çalışma yaprkları, projeksiyon cihazı, tahta. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 1 | 8 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |