Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / T319 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK

Kodu: T319 Adı: S. JAPONCA I Teorik+Uygulama: 6+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ AYCAN KOLUKISA (akolukisa@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel Japonca Dilbilgisi ve kullanımı hakkında yeterli bilgi kazandırmak. (Başlangıç seviyesi ilk çeyrek)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel Japonca Dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar. PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Başlangıç seviyesinde Japonca konuşma becerileri geliştirirler. PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Başlangıç seviyesinde Japonca yazma becerisi geliştirirler. PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Başlangıç seviye Japonca okuma becerisine sahip olurlar. PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel Seviye Japonca diğer dillerle farklı olup ortalama 300 saatlik bir çalışmayı gerekmektedir. Bu derste başlangıç seviye Japonca Dilbilgisi kitabımız olan "Minnano Nihongo Shokyū 1" in, 1'den - 12'ye kadar olan üniteleri işlenecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Japonca selamlaşma kalıpları ve Hiragana - Katagana alfabelerinin öğretimi. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma.
2 1. Ünite : “wa…desu” / “wa…desuka” / “wa….dewa arimasen” / “mo….desu” kalıplarının kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma.
3 2. Ünite : İşaret sözcüklerinden “bu,şu,o” nun ve sahiplik edatı "no"nun kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma.
4 3. Ünite : İşaret sözcüklerinden “bura,şura,ora” ve “nere” nin ve bunların kibar formlarının kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma.
5 4. Ünite : Saat söyleme ifadeleri, “-kara”, “-made” edatlarının kullanımı ve kibar formda fiilin geniş ve gecmiş zamanları. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma.
6 5. Ünite : “e","to” ve “de” edatlarının kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma.
7 6. Ünite : “o” edatının kullanımı, “V-masenka” ve “V-masho” kalıplarının kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma.
8 Ara Sınav
9 7. Ünite : “agemasu” ve “moraimasu” fiillerinin kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma.
10 8. Ünite : "-i" sıfatları ve "–na" sıfatlarının kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma.
11 9. Ünite : “ga” edatının ve sebep bildiren “kara” nın kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma.
12 10. Ünite : “imasu” ve “arimasu” fiillerinin kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma.
13 11. Ünite : Sayma sözcüklerinin kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma.
14 12. Ünite : İsim ve sıfatların olumlu ve olumsuz geçmiş zaman çekimlerinin kullanımı. ”X wa Y yori…..desu” kalıbının kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma.
15 Geçmiş konuların genel tekrarı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1 - ) Kobayashi ,T., 2009; Minnano Nihongo Shokyu 1 Honsatu,Suriiēnettowāku, Japan.
2 2 - ) Kano, C., Shizmizu, C., Takenaka, H., Ishii, E., 2003; Basic Kanji Book Vol. 1, Bonjinsha, Japan.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
1 - ) Kobayashi ,T., 2009; Minnano Nihongo Shokyū 1 Honsatu,Suriiēnettowāku, Japan. 2 - ) Kobayashi ,T., 2009; Minnano Nihongo Shokyu 1 Honsatu CD, Suriiēnettowāku, Japan. 3 - ) Kano, C., Shizmizu, C., Takenaka, H., Ishii, E., 2003; Basic Kanji Book Vol. 1, Bonjinsha, Japan.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 120