|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ AYCAN KOLUKISA (akolukisa@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel Japonca Dilbilgisi ve kullanımı hakkında yeterli bilgi kazandırmak. (Başlangıç seviyesi ilk çeyrek) |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel Japonca Dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Başlangıç seviyesinde Japonca konuşma becerileri geliştirirler. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Başlangıç seviyesinde Japonca yazma becerisi geliştirirler. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Başlangıç seviye Japonca okuma becerisine sahip olurlar. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel Seviye Japonca diğer dillerle farklı olup ortalama 300 saatlik bir çalışmayı gerekmektedir. Bu derste başlangıç seviye Japonca Dilbilgisi kitabımız olan "Minnano Nihongo Shokyū 1" in, 1'den - 12'ye kadar olan üniteleri işlenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Japonca selamlaşma kalıpları ve Hiragana - Katagana alfabelerinin öğretimi. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
2 | 1. Ünite : “wa…desu” / “wa…desuka” / “wa….dewa arimasen” / “mo….desu” kalıplarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
3 | 2. Ünite : İşaret sözcüklerinden “bu,şu,o” nun ve sahiplik edatı "no"nun kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
4 | 3. Ünite : İşaret sözcüklerinden “bura,şura,ora” ve “nere” nin ve bunların kibar formlarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
5 | 4. Ünite : Saat söyleme ifadeleri, “-kara”, “-made” edatlarının kullanımı ve kibar formda fiilin geniş ve gecmiş zamanları. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
6 | 5. Ünite : “e","to” ve “de” edatlarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
7 | 6. Ünite : “o” edatının kullanımı, “V-masenka” ve “V-masho” kalıplarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | 7. Ünite : “agemasu” ve “moraimasu” fiillerinin kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
10 | 8. Ünite : "-i" sıfatları ve "–na" sıfatlarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
11 | 9. Ünite : “ga” edatının ve sebep bildiren “kara” nın kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
12 | 10. Ünite : “imasu” ve “arimasu” fiillerinin kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
13 | 11. Ünite : Sayma sözcüklerinin kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
14 | 12. Ünite : İsim ve sıfatların olumlu ve olumsuz geçmiş zaman çekimlerinin kullanımı. ”X wa Y yori…..desu” kalıbının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
15 | Geçmiş konuların genel tekrarı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1 - ) Kobayashi ,T., 2009; Minnano Nihongo Shokyu 1 Honsatu,Suriiēnettowāku, Japan. | |
2 | 2 - ) Kano, C., Shizmizu, C., Takenaka, H., Ishii, E., 2003; Basic Kanji Book Vol. 1, Bonjinsha, Japan. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1 - ) Kobayashi ,T., 2009; Minnano Nihongo Shokyū 1 Honsatu,Suriiēnettowāku, Japan. 2 - ) Kobayashi ,T., 2009; Minnano Nihongo Shokyu 1 Honsatu CD, Suriiēnettowāku, Japan. 3 - ) Kano, C., Shizmizu, C., Takenaka, H., Ishii, E., 2003; Basic Kanji Book Vol. 1, Bonjinsha, Japan. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |