|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ AYCAN KOLUKISA (akolukisa@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel Japonca Dilbilgisi ve kullanımı hakkında yeterli bilgi kazandırmak. (Başlangıç seviyesi ikinci çeyrek) |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel Japonca Dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Başlangıç seviyesinde Japonca konuşma becerileri geliştirirler. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Başlangıç seviyesinde Japonca yazma becerisi geliştirirler. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Başlangıç seviye Japonca okuma becerisine sahip olurlar. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel Seviye Japonca diğer dillerle farklı olup ortalama 300 saatlik bir çalışmayı gerekmektedir. Bu derste başlangıç seviye Japonca Dilbilgisi kitabımız olan "Minnano Nihongo Shokyū 1" in, 13'ten - 25'e kadar olan üniteleri işlenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 13. Ünite : "hoshii" kalıbıyla, "Vinf.+tai" kalıbının kullanılması. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak. |
2 | 14. Ünite : "Vte+kudasai" ve "Vte+imasu" kalıplarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak. |
3 | 15. Ünite : "Vtemo+ii desu", "Vtewa+ikemasen" kalıplarının kullanımı ve "Vte+imasu" kalıbının pekiştirilmesi. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak. |
4 | 16. Ünite : Fiilin "te" formunun bağlaç olarak kullanımı ve "Vte+kara" kalıbı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak. |
5 | 17. Ünite : "V[a/ø]-naide + kudasai" ve "V[a/ø]-nakereba narimasen (-nai+to ikemasen)" kalıplarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak. |
6 | 18. Ünite : "Vru + koto ga dekimasu" kalıbıyla, "Vru + koto desu" kalıplarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak. |
7 | 19. Ünite : "Vta + koto ga arimasu" kalıbıyla, "Vtari Vtari suru" kalıplarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak. |
8 | Ara Sınav | |
9 | 20. Ünite : Düz Form (Futsutai) un öğretilmesi. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak. |
10 | 21. Ünite : “Vru/ta + to omoimasu” ve “Vru/ta + to iimashita” kalıplarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak. |
11 | 22. Ünite : Rentai shūshokusetsu (Niteleme yan cümleciği) nin kullanımının öğretilmesi. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak. |
12 | 23. Ünite : "toki" ve "to" (Zaman zarf cümlecikleri) nun kullanımın öğretilmesi. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak. |
13 | 24. Ünite : "kureru" fiili ve "Vte agemasu" , Vte moraimasu", "Vte kuremasu" kalıplarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak. |
14 | 25. Unite : "Vtemo" ve "Vtara" kalıplarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak. |
15 | Geçmiş konuların tekrarı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1 - ) Kobayashi ,T., 2009; Minnano Nihongo Shokyu 1 Honsatu,Suriiēnettowāku, Japan. | |
2 | 2 - ) Kano, C., Shizmizu, C., Takenaka, H., Ishii, E., 2003; Basic Kanji Book Vol. 1, Bonjinsha, Japan. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1 - ) Kobayashi ,T., 2009; Minnano Nihongo Shokyū 1 Honsatu,Suriiēnettowāku, Japan. 2 - ) Kobayashi ,T., 2009; Minnano Nihongo Shokyu 1 Honsatu CD, Suriiēnettowāku, Japan. 3 - ) Kano, C., Shizmizu, C., Takenaka, H., Ishii, E., 2003; Basic Kanji Book Vol. 1, Bonjinsha, Japan. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |