Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / T320 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK

Kodu: T320 Adı: S. JAPONCA II Teorik+Uygulama: 6+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ AYCAN KOLUKISA (akolukisa@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel Japonca Dilbilgisi ve kullanımı hakkında yeterli bilgi kazandırmak. (Başlangıç seviyesi ikinci çeyrek)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel Japonca Dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar. PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Başlangıç seviyesinde Japonca konuşma becerileri geliştirirler. PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Başlangıç seviyesinde Japonca yazma becerisi geliştirirler. PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Başlangıç seviye Japonca okuma becerisine sahip olurlar. PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel Seviye Japonca diğer dillerle farklı olup ortalama 300 saatlik bir çalışmayı gerekmektedir. Bu derste başlangıç seviye Japonca Dilbilgisi kitabımız olan "Minnano Nihongo Shokyū 1" in, 13'ten - 25'e kadar olan üniteleri işlenecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 13. Ünite : "hoshii" kalıbıyla, "Vinf.+tai" kalıbının kullanılması. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak.
2 14. Ünite : "Vte+kudasai" ve "Vte+imasu" kalıplarının kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak.
3 15. Ünite : "Vtemo+ii desu", "Vtewa+ikemasen" kalıplarının kullanımı ve "Vte+imasu" kalıbının pekiştirilmesi. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak.
4 16. Ünite : Fiilin "te" formunun bağlaç olarak kullanımı ve "Vte+kara" kalıbı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak.
5 17. Ünite : "V[a/ø]-naide + kudasai" ve "V[a/ø]-nakereba narimasen (-nai+to ikemasen)" kalıplarının kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak.
6 18. Ünite : "Vru + koto ga dekimasu" kalıbıyla, "Vru + koto desu" kalıplarının kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak.
7 19. Ünite : "Vta + koto ga arimasu" kalıbıyla, "Vtari Vtari suru" kalıplarının kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak.
8 Ara Sınav
9 20. Ünite : Düz Form (Futsutai) un öğretilmesi. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak.
10 21. Ünite : “Vru/ta + to omoimasu” ve “Vru/ta + to iimashita” kalıplarının kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak.
11 22. Ünite : Rentai shūshokusetsu (Niteleme yan cümleciği) nin kullanımının öğretilmesi. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak.
12 23. Ünite : "toki" ve "to" (Zaman zarf cümlecikleri) nun kullanımın öğretilmesi. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak.
13 24. Ünite : "kureru" fiili ve "Vte agemasu" , Vte moraimasu", "Vte kuremasu" kalıplarının kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak.
14 25. Unite : "Vtemo" ve "Vtara" kalıplarının kullanımı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak.
15 Geçmiş konuların tekrarı. Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırmak.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1 - ) Kobayashi ,T., 2009; Minnano Nihongo Shokyu 1 Honsatu,Suriiēnettowāku, Japan.
2 2 - ) Kano, C., Shizmizu, C., Takenaka, H., Ishii, E., 2003; Basic Kanji Book Vol. 1, Bonjinsha, Japan.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
1 - ) Kobayashi ,T., 2009; Minnano Nihongo Shokyū 1 Honsatu,Suriiēnettowāku, Japan. 2 - ) Kobayashi ,T., 2009; Minnano Nihongo Shokyu 1 Honsatu CD, Suriiēnettowāku, Japan. 3 - ) Kano, C., Shizmizu, C., Takenaka, H., Ishii, E., 2003; Basic Kanji Book Vol. 1, Bonjinsha, Japan.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 120