|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FİZİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SÜMEYRA BALCI (sbalci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA ASLI KARACAOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere temel İngilizce dil bilgisi kavramlarını öğretmeyi, İngilizce cümle yapılarını anlamalarına ve günlük yaşamda kullanmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Geniş bir yelpazedeki alanlardaki kelime dağarcığını anlayabilir ve yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilir |
PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-8 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili kullanarak meslektaşlarıyla iletişim kurar PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İngilizce konuşan kültürün dünya çapındaki önemini ve etkisini değerlendirebilir. |
PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-8 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili kullanarak meslektaşlarıyla iletişim kurar PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Belirli iletişim bağlamlarında dilsel bilgi geliştirebilir. |
PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-8 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili kullanarak meslektaşlarıyla iletişim kurar PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Çok çeşitli konularda kendini açık ve ayrıntılı bir şekilde ifade edebilir |
PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-8 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili kullanarak meslektaşlarıyla iletişim kurar PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Belirli alanlarla ilgili gerçek metinlerde farklı bilgileri okuyabilir. |
PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-8 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili kullanarak meslektaşlarıyla iletişim kurar PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders, "to be" fiili, şahıs zamirleri, iyelik sıfatları, geniş zaman, soru kelimeleri gibi dil bilgisi konularını, günlük yaşamda kullanılan ifadelerle birlikte kapsamaktadır | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | "To be" fiili, tanışmalar | Anlatma, tartışma, soru cevap |
| 2 | "To be" fiili, olumsuz ve soru | Anlatma, tartışma, soru cevap |
| 3 | İyelik 's takısı, have/has, aile üyeleri | Anlatma, tartışma, soru cevap |
| 4 | Şahıs zamirleri, iyelik sıfatları | Anlatma, tartışma, soru cevap |
| 5 | Ülkeler, sayılar | Anlatma, tartışma, soru cevap |
| 6 | Yol tarifi ve ulaşım | Anlatma, tartışma, soru cevap |
| 7 | İnsanlar | Anlatma, tartışma, soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Olaylar ve zaman | Anlatma, tartışma, soru cevap |
| 10 | Kıyafetler | Anlatma, tartışma, soru cevap |
| 11 | Geniş zaman (1), diller ve milletler, spor, yiyecek ve içecekler | Anlatma, tartışma, soru cevap |
| 12 | Geniş zaman (2), sıklık zarfları, saatler, günler | Anlatma, tartışma, soru cevap |
| 13 | Soru kelimeleri, nesne zamirleri, işaret zamirleri (tekil), sıfatlar | Anlatma, tartışma, soru cevap |
| 14 | İşaret zamirleri (çoğul) | Anlatma, tartışma, soru cevap |
| 15 | Ev ve iş | Anlatma, tartışma, soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Soars, L., & Soars, J. - New Headway: Elementary Fourth Edition: Student's Book. Oxford University Press, 2011 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||