Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / YBD102 - KAMU YÖNETİMİ

Kodu: YBD102 Adı: YABANCI DİL II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü KAMU YÖNETİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERÇİN ÖZZADE (eozzade@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dört temel dil becerisini başlangıç seviyesinden orta-öncesi seviyeye kadar kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel düzeyde İngilizce gramer yapılarını kullanabilir. PÇ-8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dört dil becerisini temel düzeyde kullanabilir. PÇ-8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Geçmişini ve çevresinde olup biteni basit şekilde ifade eder. PÇ-8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Basit ve rutin konularda iletişim kurabilir. PÇ-8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bir işe yeterli olduğunu belirtme cümleleri, geçmiş zaman, zaman ifadeleri, severim, tercih ederim ifadeleri, edatlar, düzenli düzensiz fiiller, hisleri anlatma, nesneleri tarif etme, temel zamirler, yiyecek ve içecekler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bir konuda yeterli olduğunu bildirme, zarflar, was/were/could/was born yapıları, bileşik kelimeler, edatlar ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
2 Bir konuda yeterli olduğunu bildirme, zarflar, was/were/could/was born yapıları, bileşik kelimeler, edatlar ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
3 Bir konuda yeterli olduğunu bildirme, zarflar, was/were/could/was born yapıları, bileşik kelimeler, edatlar ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
4 Bir konuda yeterli olduğunu bildirme, zarflar, was/were/could/was born yapıları, bileşik kelimeler, edatlar ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
5 Geçmiş zaman 1 düzenli ve düzensiz fiiller, zaman ifadeleri, hisleri anlatma, nesneleri tarif etme. ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
6 Geçmiş zaman 1 düzenli ve düzensiz fiiller, zaman ifadeleri, hisleri anlatma, nesneleri tarif etme. ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
7 Geçmiş zaman 1 düzenli ve düzensiz fiiller, zaman ifadeleri, hisleri anlatma, nesneleri tarif etme. ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
8 Ara Sınav
9 Geçmiş zaman 2 soru ve olumsuz cümleler, zarflar, özel günler ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
10 Geçmiş zaman 2 soru ve olumsuz cümleler, zarflar, özel günler ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
11 Geçmiş zaman 2 soru ve olumsuz cümleler, zarflar, özel günler ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
12 Geçmiş zaman 2 soru ve olumsuz cümleler, zarflar, özel günler ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
13 Sayılabilen ve sayılamayan kelimeler, severim/isterim ifadeleri, biraz/hiç ifadeleri, ne kadar ifadesi, yiyecek ve içecekler, doğramak/kızartmek/kaynatmak/karıştırmak fiilleri, gündelik ihtiyaçlar, alışveriş, kibar ifadeler. ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
14 Sayılabilen ve sayılamayan kelimeler, severim/isterim ifadeleri, biraz/hiç ifadeleri, ne kadar ifadesi, yiyecek ve içecekler, doğramak/kızartmek/kaynatmak/karıştırmak fiilleri, gündelik ihtiyaçlar, alışveriş, kibar ifadeler. ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
15 Sayılabilen ve sayılamayan kelimeler, severim/isterim ifadeleri, biraz/hiç ifadeleri, ne kadar ifadesi, yiyecek ve içecekler, doğramak/kızartmek/kaynatmak/karıştırmak fiilleri, gündelik ihtiyaçlar, alışveriş, kibar ifadeler. ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Headway Elementary 4th Edition Student's Book ve Headway Elementary 4th Edition Workbook.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Headway Elementary 4th Edition Student's Book, Headway Elementary 4th Edition Workbook, Bilgisayar, Projeksiyon.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 4 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90