|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELTEM DEĞERLİER GUIOT (mdegerlier@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, titreşim ve dalgalar ile ilgili deneysel yetenek kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yansıma, kırılma, girişim, kırınım ve kutuplanma gibi temel dalga özelliklerine ilişkin olaylar gözlemek için deney düzeneklerini kurabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-4 Karşılaşılan durumlara, fizik prensiplerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir, laboratuar aletlerini kullanarak ölçüm ve hesaplamalar yapabilir. |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | Kutuplanmış ışık ile derişim tayini yapabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-4 Karşılaşılan durumlara, fizik prensiplerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir, laboratuar aletlerini kullanarak ölçüm ve hesaplamalar yapabilir. |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Rezonans yöntemi ile ses hızını belirleyebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-4 Karşılaşılan durumlara, fizik prensiplerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir, laboratuar aletlerini kullanarak ölçüm ve hesaplamalar yapabilir. |
Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Laboratuvarda bulunan deney aletlerinin tanıtılması ve kullanımının öğretilmesi; Basit sarkaç hareketi; RLC devresinde elektromanyetik titreşimler; Bileşik sarkaç hareketi; Periyodik olarak uyarılan sürekli enine dalgaların yayılması; Tellerin titreşimi; Sönümlü harmonik hareket; Vuru olayı; Rezonans yöntemi ile ses hızının belirlenmesi; Yansıma ve kırılma olayı; Girişim ve kırınım olayı; Kutuplanmış ışık ile derişim tayini; Akustik Doppler etkisi; Fourier analizi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Laboratuvarda bulunan deney aletlerinin tanıtılması ve kullanımının öğretilmesi | Ders anlatma ve sunum |
2 | Basit sarkaç hareketi | Ders anlatma ve sunum |
3 | RLC devresinde elektromanyetik titreşimler | Ders anlatma ve sunum |
4 | Bileşik sarkaç hareketi | Ders anlatma ve sunum |
5 | Periyodik olarak uyarılan sürekli enine dalgaların yayılması | Ders anlatma ve sunum |
6 | Tellerin titreşimi | Ders anlatma ve sunum |
7 | Sönümlü harmonik hareket | Ders anlatma ve sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vuru olayı | Ders anlatma ve sunum |
10 | Rezonans yöntemi ile ses hızının belirlenmesi | Ders anlatma ve sunum |
11 | Yansıma ve kırılma olayı | Ders anlatma ve sunum |
12 | Girişim ve kırınım olayı | Ders anlatma ve sunum |
13 | Kutuplanmış ışık ile derişim tayini | Ders anlatma ve sunum |
14 | Akustik Doppler etkisi | Ders anlatma ve sunum |
15 | Fourier analizi | Ders anlatma ve sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dalgalar ve Optik Lab.Deney Föyü | |
2 | Frank S. Crawford Dalgalar, Berkeley Fizik Serisi, 3.Cilt | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon cihazı, dizüstü bilgisayar; laboratuvardaki ölçme aletleri. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 13 | 26 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |