|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere atom fiziğinin temel ilkelerini öğreterek çok elektronlu atomların kuantum mekaniksel yapısını, Hund kuralları ve periyodik sistem çerçevesinde kavramalarını sağlamaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Atomik spektra, Bohr'un hidrojen atomu modeli, atomik vektör modeli, bir elektron atomları için Schrödinger denklemini çözümleyebilir. |
PÇ-1 Fizik ve fiziğin alt dallarında kuramsal ve uygulamalı yeterli bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İki elektronlu atomlarının temel ve uyarılmış halleri anlayabilir. |
PÇ-1 Fizik ve fiziğin alt dallarında kuramsal ve uygulamalı yeterli bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Atom modellerini, enerji seviyelerini, ışımanın doğasını, ışık spektrumu analizi ile bilim ve teknolojide uygulama alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Fizik ve fiziğin alt dallarında kuramsal ve uygulamalı yeterli bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. PÇ-6 Fiziksel problemlerin çözümü için deneyler tasarlayarak sonuçları analiz eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Atomik spektra, Bohr'un hidrojen atomu modeli, atomik vektör modeli, bir elektron atomları için Schrödinger denklemi, hidrojenik atomların ince yapısı, Zeeman ve Stark olayı, iki elektronlu atomlarının temel ve uyarılmış halleri, çok elektronlu atomlar, periyodik sistem, Hund kuralları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Klasik iki cisim problemi | Anlatma, soru cevap |
2 | Atom modelleri | Anlatma, soru cevap |
3 | Hidrojen atomunda merkezcil alan probleminin çözümü-I | Anlatma, soru cevap |
4 | Hidrojen atomunda merkezcil alan probleminin çözümü-II | Anlatma, soru cevap |
5 | Atomik spektroskopide ince yapı ve aşırı ince yapı | Anlatma, soru cevap |
6 | Spektroskopik gösterim ve enerji seviyeleri | Anlatma, soru cevap |
7 | Geçiş olasılığı ve seçim kuralları | Anlatma, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zeeman olayı | Anlatma, soru cevap |
10 | Stark olayı | Anlatma, soru cevap |
11 | Moleküler yapı | Anlatma, soru cevap |
12 | Moleküler spektrum | Anlatma, soru cevap |
13 | İyonik bağlar | Anlatma, soru cevap |
14 | Dönme, titreşim ve elektronik geçiş spektrumu | Anlatma, soru cevap |
15 | Lazer | Anlatma, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aygün, E., & Zengin, M. - Atom ve Molekül Fiziği, Bilim Yayınları, Ankara, 1995 | |
2 | Bransden, B. H., & Joachain, C. J. - Atom ve Molekül Fiziği, Bilim Yayıncılık, 1996 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 210 |