|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELTEM DEĞERLİER GUIOT (mdegerlier@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çekirdek büyüklükleri ve şekilleri ile ilgili alt yapı oluşturmak. Çekirdek modelleri ve çekirdek bozunumları hakkında bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-2 Gerekli bilgi, yetenek, bilimsel ve nicel düşünce metotlarını kullanarak problemler çözebilir. PÇ-3 Açık ve etkili bir biçimde bilimsel fikirler bildirebilir. PÇ-4 Karşılaşılan durumlara, fizik prensiplerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir, laboratuar aletlerini kullanarak ölçüm ve hesaplamalar yapabilir. PÇ-5 Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir. PÇ-6 Fizik gerektiren durumlar ya da nicel problemleri analiz etmek için uygun içerikleri kullanabilir ve çözümsel düşünceye sahiptir. PÇ-7 Fiziksel veri toplama ve uygun bilgisayar programlarını kullanarak analiz yapma yeteneğine sahiptir ve buldukları ile tutarlı rapor hazırlayabilir. PÇ-8 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri takip edebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel kavramlar, Nükleer özellikler, Nükleonlar arasındaki kuvvetler, Nükleer modeller, Radyoaktif bozunum, Alfa bozunumu, Beta bozunumu, Gamma bozunumu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel kavramalar; Tarihçe, terminoloji, Birimler ve boyutlar Kuantum mekaniği;ilkeleri, Bir boyutta problemler, Üç boyutta problemler, açısal momentumun kuantum teorisi, Parite, Kuantum istatistiği. | Anlatım ,. soru-cevap |
2 | Nükleer özellikler; yarıçap, çekirdeklerin kütle ve bolluğu, bağlanma enerjisi, | Anlatım ,. soru-cevap |
3 | Nükleer özellikler; açısal momentum ve parite, elektromanyetik momentler, uyarılmış durumlar | Anlatım ,. soru-cevap |
4 | Nükleonlar arası kuvvet; Döteron, Nükleon nükleon saçılması, özellikleri, | Anlatım ,. soru-cevap |
5 | Değiş tokuş kuvvet modeli,p-p ve n-n etkileşmesi, Nükleer kuvvetin | Anlatım ,. soru-cevap |
6 | Nükleer modeller; Kabuk modeli, Kolektif Model, Sıvı damla modeli, Fermi gaz modeli | Anlatım ,. soru-cevap |
7 | Kabuk modeli uygulamaları | Anlatım ,. soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nükleer modeller; daha gerçekçi nükleer modeller | Anlatım ,. soru-cevap |
10 | Radyoaktif bozunma | Anlatım ,. soru-cevap |
11 | Alfa bozunumu | Anlatım ,. soru-cevap |
12 | Beta bozunumu | Anlatım ,. soru-cevap |
13 | Açısal momentum ve parite seçim kuralları | Anlatım ,. soru-cevap |
14 | Nötrino fiziği, Çift beta bozunumu, Beta spektroskopisi | Anlatım ,. soru-cevap |
15 | Gamma bozunumu | Anlatım ,. soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
[1] Nükleer Fizik I.Cilt-1, K.S.Krane, Çeviri Editörü; Başar Şarer, Palme yay., 2002, Ankara [2] Nükleer Fizik II.Cilt-2, K.S.Krane, Çeviri Editörü; Başar Şarer, Palme yay., 2002,Ankara |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |