|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, yenilenebilir ve fosil enerji kaynaklarına, Türkiye’nin enerji durumuna, sürdürülebilir alternatif enerji kaynaklarına ve enerji stratejisine ilişkin temel bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yenilenebilir ve fosil yakıtlı enerji kaynaklarını tanımlayabilir ve listeyelebilir. |
PÇ-3 Açık ve etkili bir biçimde bilimsel fikirler bildirebilir. PÇ-7 Fiziksel veri toplama ve uygun bilgisayar programlarını kullanarak analiz yapma yeteneğine sahiptir ve buldukları ile tutarlı rapor hazırlayabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Türkiye’nin kurulu gücünü, enerji talebini ve enerji kaynaklarını değerlendirebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-3 Açık ve etkili bir biçimde bilimsel fikirler bildirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Enerji kaynaklarını karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-7 Fiziksel veri toplama ve uygun bilgisayar programlarını kullanarak analiz yapma yeteneğine sahiptir ve buldukları ile tutarlı rapor hazırlayabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Enerji kaynaklarının çevre üzerindeki etkilerini tartışabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-3 Açık ve etkili bir biçimde bilimsel fikirler bildirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yenilenebilir enerji kaynakları; Hidrolik enerji; Jeotermal enerji; Güneş enerjisi; Rüzgâr enerjisi; Biomas enerji; Linyit ve taş kömürü; Doğal gaz; Petrol;Uranyum ve nükleer enerji; Türkiye’nin kurulu gücü ve enerji talebi; Türkiye’nin sürdürülebilir alternatif enerji kaynakları; Türkiye’nin enerji stratejisi; Enerji ve çevre. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yenilenebilir enerji kaynakları | Ders anlatma ve sunum |
2 | Hidrolik enerji | Ders anlatma ve sunum |
3 | Jeotermal enerji | Ders anlatma ve sunum |
4 | Güneş enerjisi | Ders anlatma ve sunum |
5 | Rüzgâr enerjisi | Ders anlatma ve sunum |
6 | Biomas enerji | Ders anlatma ve sunum |
7 | Linyit ve taş kömürü | Ders anlatma ve sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Doğal gaz | Ders anlatma ve sunum |
10 | Petrol | Ders anlatma ve sunum |
11 | Uranyum ve nükleer enerji | Ders anlatma ve sunum |
12 | Türkiye’nin kurulu gücü ve enerji talebi | Ders anlatma ve sunum |
13 | Türkiye’nin sürdürülebilir alternatif enerji kaynakları | Ders anlatma ve sunum |
14 | Türkiye’nin enerji stratejisi | Ders anlatma ve sunum |
15 | Enerji ve çevre | Ders anlatma ve sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 21. Yüzyıla Girerken Türkiye'nin Enerji Stratejisinin Değerlendirilmesi, TÜSİAD Yayın No: TÜSİAD-T/98-12/239 | |
2 | Mustafa ACAROĞLU, Alternatif Enerji Kaynakları, Nobel Yayın Dağıtım | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon cihazı, dizüstü bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 2 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |