|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELTEM DEĞERLİER GUIOT (mdegerlier@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Parçacık fiziğine giriş, parçacık dinamiği, simetri ve Feynmann Hesaplamaları |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Parçacık fiziğinin tarihsel gelişimi, temel parçacıklar, rölativistik kinematik, bağlı durumlar ve Feynnman hesaplamaları hakkinda bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-2 Gerekli bilgi, yetenek, bilimsel ve nicel düşünce metotlarını kullanarak problemler çözebilir. PÇ-3 Açık ve etkili bir biçimde bilimsel fikirler bildirebilir. PÇ-5 Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Parçacık fiziğinin tarihsel gelişimi, temel parçacıklar, rölativistik kinematik, bağlı durumlar ve Feynnman hesaplamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Parçacık fiziğinin tarihsel gelişimi 1964 de kadar | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
2 | Kuark modeli ve Standart Model | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
3 | Elektron, proton, nötrondan başlayarak parçacıkların keşifleri ve özellikleri | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
4 | Temel parçacık dinamiği, dört temel kuvvet, Kuantum Elektrodinamik ve Renk Kuantumu | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
5 | Temel parçacık dinamiği, dört temel kuvvet, Kuantum Elektrodinamik ve Renk Kuantumu | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
6 | Zayıf Etkileşmeler, Bozunum ve korunum kanunları, birleştirme teorileri | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
7 | Rölativistik dinamik ve Lorentz dönüşümleri | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dört vektör notasyonu | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
10 | Simetri, parite, yük konjigasyonu ve CP bozunumu | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
11 | Simetri, parite, yük konjigasyonu ve CP bozunumu | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
12 | Bağlı durumlar, Meson | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
13 | Bağlı durumlar, Baryonlar | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
14 | Feynnman Hesaplamaları | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
15 | Feynnman Hesaplamaları | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | David Griffiths, “Introduction to Elementary Particles” John Wiley Sons Inc | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |