|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Saçılma olaylarının öğretilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yüzey analiz teknikleri ve saçılmayı öğrenebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-2 Gerekli bilgi, yetenek, bilimsel ve nicel düşünce metotlarını kullanarak problemler çözebilir. PÇ-3 Açık ve etkili bir biçimde bilimsel fikirler bildirebilir. PÇ-5 Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir. PÇ-6 Fizik gerektiren durumlar ya da nicel problemleri analiz etmek için uygun içerikleri kullanabilir ve çözümsel düşünceye sahiptir. PÇ-7 Fiziksel veri toplama ve uygun bilgisayar programlarını kullanarak analiz yapma yeteneğine sahiptir ve buldukları ile tutarlı rapor hazırlayabilir. PÇ-8 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri takip edebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Nötronların yavaşlatılması ve soğrulmasını öğrenebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-2 Gerekli bilgi, yetenek, bilimsel ve nicel düşünce metotlarını kullanarak problemler çözebilir. PÇ-3 Açık ve etkili bir biçimde bilimsel fikirler bildirebilir. PÇ-5 Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir. PÇ-6 Fizik gerektiren durumlar ya da nicel problemleri analiz etmek için uygun içerikleri kullanabilir ve çözümsel düşünceye sahiptir. PÇ-7 Fiziksel veri toplama ve uygun bilgisayar programlarını kullanarak analiz yapma yeteneğine sahiptir ve buldukları ile tutarlı rapor hazırlayabilir. PÇ-8 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri takip edebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tesir kesitleri hesaplanmasını öğrenebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-2 Gerekli bilgi, yetenek, bilimsel ve nicel düşünce metotlarını kullanarak problemler çözebilir. PÇ-3 Açık ve etkili bir biçimde bilimsel fikirler bildirebilir. PÇ-5 Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir. PÇ-6 Fizik gerektiren durumlar ya da nicel problemleri analiz etmek için uygun içerikleri kullanabilir ve çözümsel düşünceye sahiptir. PÇ-7 Fiziksel veri toplama ve uygun bilgisayar programlarını kullanarak analiz yapma yeteneğine sahiptir ve buldukları ile tutarlı rapor hazırlayabilir. PÇ-8 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri takip edebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yüzey kristalografisi, yüzey analiz teknikleri ve saçılma, Fourier dönüşüm metodları elektron spektroskopisi, elektron enerji dağılımları, inelastik saçılma ve yüzey özellikleri, X-ışınları, fotoelektron ve Auger elektron spektroskopisi, atomik ve moleküler demet saçılması, iyonlarla yüzeylere arası yük etkileşmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yüzey kristalografisi | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yüzey kristalografisi | Anlatım, Soru-Cevap ve Problem çözme |
3 | Yüzey analiz teknikleri ve saçılma | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yüzey analiz teknikleri ve saçılma | Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Fourier dönüşüm metodları elektron spektroskopisi | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Fourier dönüşüm metodları elektron spektroskopisi | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Elektron enerji dağılımları, inelastik saçılma ve yüzey özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Elektron enerji dağılımları, inelastik saçılma ve yüzey özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap ve Problem çözme |
10 | X-ışınları | Anlatım, Soru-Cevap |
11 | X-ışınları | Anlatım, Soru-Cevap |
12 | X-ışınları | Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Fotoelektron | Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Atomik ve moleküler demet saçılması | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Atomik ve moleküler demet saçılması | Anlatım, Soru-Cevap ve Problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Katıhal Fiziğine Giriş, Charles Kittel, Türkçesi: Bekir Karaoğlu, Güven Kitap Yayın Dağıtım Ltd. Şti., İstanbul, 1996 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Katıhal Fiziğine Giriş, Charles Kittel, Türkçesi: Bekir Karaoğlu, Güven Kitap Yayın Dağıtım Ltd. Şti., İstanbul, 1996. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 146 |