Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / GRF107 - GRAFİK TASARIM

Kodu: GRF107 Adı: TEMEL TASARIM Teorik+Uygulama: 4+1 AKTS: 7
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GRAFİK TASARIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜLŞAH BİLGİN (gbilgin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çizginin çeşitlerini tanıyabilme ve uygulamalarda kullanabilme, görsel sanat kurallarını ve ilkelerini bilme çalışmalarında uygulayabilme, farklı materyalleri ve atık maddeleri sanatsal çalışmalarında kullanabilme, çevresine sanatsal gözle bakabilme ve değiştirmeyi öğrenebilme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel Sanat Eğitimi kavramlarını bilir.Karakalem ve renkli formlarda somut çizimler yapabilir.Kolaj, lavi tekniklerini kullanarak soyutlamalar yapabilir. PÇ-28 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Açık-koyu ve ışık-gölge karakalem tekniği ile objeleri hacimlendirebilir. PÇ-2 Sanat Tarihi Dönemleri hakkında açıklama yapabilir
PÇ-3 Nokta-Çizgi ile özgün yüzeyler düzenleyebilir
PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir
PÇ-22 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
PÇ-24 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileyebilir
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenleyebilir PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir
PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler
PÇ-28 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sanatsal Düzenleme Unsur ve İlkeleri (Çizgi, nokta, leke, tonlama, ışık, gölge, oran-orantı, denge, boşluk(espas), kompozisyon) kuralları ve uygulamaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Nokta-Çizgi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
2 Nokta-Çizgi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
3 Açık-koyu, Işık-gölge Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
4 Açık-koyu, Işık-gölge Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
5 Tasarı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon) Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
6 Tasarı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon) Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
7 Renk Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Renk Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
10 Renklendirme Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
11 Renklendirme Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
12 Doku Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
13 Doku Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
14 Strüktür Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
15 Strüktür Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 SAY, N., & BALCI, Y. (2019). “Temel Sanat Eğitimi”, Yrd. Doç. Dr. BALCI, Yusuf Baytekin, Dr. SAY, Nuran Ya-Pa, 2003, İst.
2 Gökaydın, N. (1990). Eğitimde tasarım ve görsel algı: Temel sanat eğitimi. Sedir.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sanat Tarihi Ders Kitabı; İbrahim Aras Kültür ve Sanat Kitabı; Kültür Bakanlığı Haz. 1976 Türk Plastik Sanatları; İsmail Hakkı Baltacıoğlu

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 10
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 6 12 30
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 4 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 6 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 6 24
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 3 30
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 3 30
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 210