|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GRAFİK TASARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLŞAH BİLGİN (gbilgin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çizginin çeşitlerini tanıyabilme ve uygulamalarda kullanabilme, görsel sanat kurallarını ve ilkelerini bilme çalışmalarında uygulayabilme, farklı materyalleri ve atık maddeleri sanatsal çalışmalarında kullanabilme, çevresine sanatsal gözle bakabilme ve değiştirmeyi öğrenebilme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel Sanat Eğitimi kavramlarını bilir.Karakalem ve renkli formlarda somut çizimler yapabilir.Kolaj, lavi tekniklerini kullanarak soyutlamalar yapabilir. |
PÇ-28 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Açık-koyu ve ışık-gölge karakalem tekniği ile objeleri hacimlendirebilir. |
PÇ-2 Sanat Tarihi Dönemleri hakkında açıklama yapabilir PÇ-3 Nokta-Çizgi ile özgün yüzeyler düzenleyebilir PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir PÇ-22 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir PÇ-24 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileyebilir |
Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenleyebilir |
PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler PÇ-28 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır |
Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanatsal Düzenleme Unsur ve İlkeleri (Çizgi, nokta, leke, tonlama, ışık, gölge, oran-orantı, denge, boşluk(espas), kompozisyon) kuralları ve uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nokta-Çizgi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
2 | Nokta-Çizgi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
3 | Açık-koyu, Işık-gölge | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
4 | Açık-koyu, Işık-gölge | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
5 | Tasarı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon) | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
6 | Tasarı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon) | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
7 | Renk | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Renk | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
10 | Renklendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
11 | Renklendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
12 | Doku | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
13 | Doku | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
14 | Strüktür | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
15 | Strüktür | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | SAY, N., & BALCI, Y. (2019). “Temel Sanat Eğitimi”, Yrd. Doç. Dr. BALCI, Yusuf Baytekin, Dr. SAY, Nuran Ya-Pa, 2003, İst. | |
2 | Gökaydın, N. (1990). Eğitimde tasarım ve görsel algı: Temel sanat eğitimi. Sedir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sanat Tarihi Ders Kitabı; İbrahim Aras Kültür ve Sanat Kitabı; Kültür Bakanlığı Haz. 1976 Türk Plastik Sanatları; İsmail Hakkı Baltacıoğlu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 10 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 6 | 12 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 6 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 6 | 24 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 210 |