Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLTZİÖ509 - İŞLETME TEZSİZ (YÜKSEK LİSANS) (İKİNCİ ÖĞRETİM)

Kodu: İŞLTZİÖ509 Adı: PAZARLAMA YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME TEZSİZ (YÜKSEK LİSANS) (İKİNCİ ÖĞRETİM)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SUZAN ÇOBAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin pazarlama yönetimi ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama karmasını açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Hedef pazar seçim stratejilerini açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Pazarlama çevresi ve unsurlarını açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Pazarlama bölümünün örgütlenmesini anlatabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama kavramı, pazarlama yaklaşımları, çevre, stratejik planlama, pazarlama stratejileri, organizasyon ve denetim.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama Kavramı ve Pazarlamanın Temelleri Anlatım, soru ve cevap.
2 Pazarlama Çevresi ve Küresel Pazarlama Anlatım, soru ve cevap.
3 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması Anlatım, soru ve cevap.
4 Stratejik Pazarlama Planlaması Anlatım, soru ve cevap.
5 Tüketici Pazarları Anlatım, soru ve cevap.
6 Endüstriyel Pazarlar Anlatım, soru ve cevap.
7 Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Anlatım, soru ve cevap.
8 Ara Sınav
9 Ürün Stratejileri Anlatım, soru ve cevap.
10 Fiyat Stratejileri Anlatım, soru ve cevap.
11 Tutundurma Stratejileri Anlatım, soru ve cevap.
12 Dağıtım Stratejileri Anlatım, soru ve cevap.
13 Pazarlama Denetimi Anlatım, soru ve cevap.
14 Marka Yönetimi Anlatım, soru ve cevap.
15 Dijital Pazarlama Yönetimi Anlatım, soru ve cevap.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ALTUNIŞIK, R., VE DİĞERLERİ, MODERN PAZARLAMA, DEĞİŞİM YAYINLARI, İSTANBUL, 2006.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, projeksiyon, yazıtahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 10 40
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 5 25
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 5 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 174