|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME TEZSİZ (YÜKSEK LİSANS) (İKİNCİ ÖĞRETİM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BURCU GÜLSEVİL BELBER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersi amacı, klasik ve modern tutundurma yöntemlerini anlaşılır kılmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çağdaş tutundurma yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Pazarlama iletişimi ile ilgili kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İletişimde güncel gelişmeleri anlatabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | İletişim sürecini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İletişim, pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, iletişimde ikna, tutundurma karması, reklam, kişisel satış, satış geliştirme, pazarlama halkla ilişkileri, sponsorluk, internette pazarlama,ağızdan ağıza iletişim, fuar ve sergiler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İletişim kavramı ve modeli, pazarlama iletişimi ve bütünleşik pazarlama iletişim kavramı | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 | Pazarlama iletişiminde ikna | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Tutundurma kavramı ve tutundurma karması | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Reklam | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Kişisel satış | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Pazarlama halkla ilişkileri | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Pazarlama iletişimi ile ilgili seminer hazırlamak ve sunmak | Seminer Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Satış geliştirme | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemİ |
10 | Doğrudan pazarlama yöntemleri | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 | İnternette iletişim ve pazarlama | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Ağızdan ağıza iletişim ve pazarlama | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 | Sponsorluk | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 | Fuar ve sergiler | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 | İletişimde güncel konular ile ilgili seminer hazırlamak ve sunmak | Seminer sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Odabaşı, Y. ve Mine Oyman (2013), "Pazarlama İletişimi Yönetimi",Mediacat Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, ders kitabı, yazıtahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |