Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLTZİÖ537 - İŞLETME TEZSİZ (YÜKSEK LİSANS) (İKİNCİ ÖĞRETİM)

Kodu: İŞLTZİÖ537 Adı: PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE DİJİTAL YAKLAŞIMLAR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME TEZSİZ (YÜKSEK LİSANS) (İKİNCİ ÖĞRETİM)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BURCU GÜLSEVİL BELBER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersi amacı, klasik ve modern tutundurma yöntemlerini anlaşılır kılmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çağdaş tutundurma yöntemlerini açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Pazarlama iletişimi ile ilgili kavramları tanımlayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İletişimde güncel gelişmeleri anlatabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 İletişim sürecini açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İletişim, pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, iletişimde ikna, tutundurma karması, reklam, kişisel satış, satış geliştirme, pazarlama halkla ilişkileri, sponsorluk, internette pazarlama,ağızdan ağıza iletişim, fuar ve sergiler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İletişim kavramı ve modeli, pazarlama iletişimi ve bütünleşik pazarlama iletişim kavramı Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Pazarlama iletişiminde ikna Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Tutundurma kavramı ve tutundurma karması Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Reklam Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Kişisel satış Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Pazarlama halkla ilişkileri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Pazarlama iletişimi ile ilgili seminer hazırlamak ve sunmak Seminer Sunumu
8 Ara Sınav
9 Satış geliştirme Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemİ
10 Doğrudan pazarlama yöntemleri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 İnternette iletişim ve pazarlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Ağızdan ağıza iletişim ve pazarlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 Sponsorluk Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Fuar ve sergiler Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 İletişimde güncel konular ile ilgili seminer hazırlamak ve sunmak Seminer sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Odabaşı, Y. ve Mine Oyman (2013), "Pazarlama İletişimi Yönetimi",Mediacat Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, ders kitabı, yazıtahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 10 40
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 8 2 16
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 170