Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLTZİÖ528 - İŞLETME TEZSİZ (YÜKSEK LİSANS) (İKİNCİ ÖĞRETİM)

Kodu: İŞLTZİÖ528 Adı: HİZMET PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME TEZSİZ (YÜKSEK LİSANS) (İKİNCİ ÖĞRETİM)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SUZAN ÇOBAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin hizmet pazarlaması ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hizmet pazarlaması unsurlarını açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Hizmet pazarlamasının özelliklerini açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Hizmet pazarlaması konusunda özgün bir çalışma yapabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Hizmet pazarlamasında kalite konusunu anlatabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Hizmet kavramı,hizmet işletmeleri, pazarlama karması, insan faktörü ve fiziksel kanıtlar, talep ve kapasite yönetimi, hizmet pazarlaması ve yeni yaklaşımlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hizmet kavramı ve hizmetlerin özellikleri Anlatma, soru-cevap
2 Hizmetlerin sınıflandırılması, hizmetler ve çevre Anlatma, soru-cevap
3 Pazarlama karması: ürün ve dağıtım Anlatma, soru-cevap
4 Pazarlama karması: fiyat ve tutundurma Anlatma, soru-cevap
5 Halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama Anlatma, soru-cevap
6 Hizmet pazarlamasında insan faktörü Anlatma, soru-cevap
7 Fiziksel kanıtlar Anlatma, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Hizmet işletmelerinde talep yönetimi Anlatma, soru-cevap
10 Hizmet işletmelerinde kapasite yönetimi Anlatma, soru-cevap
11 Hizmet kalitesi ve boyutları Anlatma, soru-cevap
12 Hizmet kalitesi modeli Anlatma, soru-cevap
13 Hizmet kalitesinin geliştirilmesi Anlatma, soru-cevap
14 Sunum Anlatma, soru-cevap
15 Sunum Anlatma, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Öztürk Ayşe, Hizmet pazarlaması, Birlik yayınları, Eskişehir, 2000
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar, yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 14,15 1 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 9 4 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 3 18
       c) Performans Ödevi 3 3 9
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 7 7 49
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 188