Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLTZİÖ532 - İŞLETME TEZSİZ (YÜKSEK LİSANS) (İKİNCİ ÖĞRETİM)

Kodu: İŞLTZİÖ532 Adı: REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME TEZSİZ (YÜKSEK LİSANS) (İKİNCİ ÖĞRETİM)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BURCU GÜLSEVİL BELBER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin reklam ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlama.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Reklamcılık ile ilgili kavramları açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Reklamda medya stratejilerini açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Reklamcılıkla ilgili bir seminer hazırlayabilir. PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Reklamda mesaj stratejilerini açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Reklamın kavramsal açılımı, sınıflaması, fonksiyonları ve bütünleşik pazarlama halkla ilişkilerinde reklam, reklamda taraflar, reklam planlama süreci, reklam stratejileri: mesaj, reklam stratejileri: medya, reklam taktikleri, ölçme ve değerlendirme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Reklamın kavramsal açılımı, sınıflaması, fonksiyonları, Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Reklamda taraflar, Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Reklam planlama süreci Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Reklam stratejileri: mesaj, Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Reklam stratejileri: mesaj, Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Reklam stratejileri: medya, Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Reklam stratejileri: medya, Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Reklam taktikleri, Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Yaratıcı Taktikler Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Reklamda ölçme ve değerlendirme. Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Reklamda ölçme ve değerlendirme. Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 Reklam ve rekabet ilişkisi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Haksız rekabet ve reklamcılık uygulamaları Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Reklamcılıkla ilgili güncel konularda seminer hazırlamak ve sunmak Seminer sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Füsun Topsümer ve Müge Elden (2013), "Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar", İletişim Yayınları
2 Yıldız, Öykü Ezgi (2015), "Reklam ve İkna", Kriter Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, projeksiyon, yazı tahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 10 40
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 10 40
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 8 1 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 168