Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Reklamcılık ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Reklamda medya stratejilerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Reklamcılıkla ilgili bir seminer hazırlayabilir. |
PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 |
Reklamda mesaj stratejilerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Reklamın kavramsal açılımı, sınıflaması, fonksiyonları ve bütünleşik pazarlama halkla ilişkilerinde reklam, reklamda taraflar, reklam planlama süreci, reklam stratejileri: mesaj, reklam stratejileri: medya, reklam taktikleri, ölçme ve değerlendirme.
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Reklamın kavramsal açılımı, sınıflaması, fonksiyonları, |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 |
Reklamda taraflar, |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 |
Reklam planlama süreci |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 |
Reklam stratejileri: mesaj, |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 |
Reklam stratejileri: mesaj, |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 |
Reklam stratejileri: medya, |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 |
Reklam stratejileri: medya, |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Reklam taktikleri, |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 |
Yaratıcı Taktikler |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 |
Reklamda ölçme ve değerlendirme. |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 |
Reklamda ölçme ve değerlendirme. |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 |
Reklam ve rekabet ilişkisi |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 |
Haksız rekabet ve reklamcılık uygulamaları |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 |
Reklamcılıkla ilgili güncel konularda seminer hazırlamak ve sunmak |
Seminer sunumu |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Füsun Topsümer ve Müge Elden (2013), "Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar", İletişim Yayınları |
2 |
Yıldız, Öykü Ezgi (2015), "Reklam ve İkna", Kriter Yayıncılık |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitabı, projeksiyon, yazı tahtası. |