|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İŞLETME TEZSİZ (YÜKSEK LİSANS) (İKİNCİ ÖĞRETİM) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DURDU MEHMET BİÇKES (dmbickes@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYŞE CİNGÖZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Modern yönetim teknikleri/örgüt yapıları ve güncel işletme sorunları konusunda öğrencilere bilgiler sunmak ve bu tekniklerin/yapıların uygulamadaki etkinliğini araştırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çağdaş yönetim teknikleri ve güncel işletme sorunlarını tartışabilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Çalışma yaşamında çağdaş yönetim tekniklerini kullanabilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İşletme sorunlarının çözümünde bu teknikleri kullanabilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Kurumsal Yönetim, etik ve yolsuzluk arasındaki ilişkileri analiz edebilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. PÇ-8 Temel denetim ilke ve teknikleri ile denetimlerin raporlanması konuları hakkında bilgi sahibi olarak; etik, yasal çevre, denetim standartları ve hile konularında teorik ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders iş yaşamında modern yönetim teknikleri, örgüt yapıları ve güncel işletme sorunları üzerinde odaklanır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş ve Temel Kavramlar | Konu anlatımı ve tartışma |
| 2 | Toplam Kalite Yönetimi | Konu anlatımı ve tartışma |
| 3 | Toplam Kalite Yönetimi | Konu anlatımı ve tartışma |
| 4 | Örnek Edinme Değişim Mühendisliği | Konu anlatımı ve tartışma |
| 5 | Dış Kaynaklardan Yararlanma | Konu anlatımı ve tartışma |
| 6 | Küçülme | Konu anlatımı ve tartışma |
| 7 | Kriz Yönetimi | Konu anlatımı ve tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrenen Organizasyonlar | Konu anlatımı ve tartışma |
| 10 | Sanal Organizasyonlar | Konu anlatımı ve tartışma |
| 11 | Şebeke Organizasyonlar | Konu anlatımı ve tartışma |
| 12 | Matriks Örgütlenme | Konu anlatımı ve tartışma |
| 13 | İş İnkübatörleri | Konu anlatımı ve tartışma |
| 14 | Kurumsal Yönetim, Etik ve Yolsuzluk | Konu anlatımı ve tartışma |
| 15 | Yıldırma | Konu anlatımı ve tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, İsmail Bakan (Ed.), Beta Basım Yayım, Istanbul, 2011. | |
| 2 | Güncel İşletmecilik Konuları, Zeki Doğan ve M. Emin İnal (Eds.), Tablet Basım Yayım, Konya, 2008. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, İsmail Bakan (Ed.), Beta Basım Yayım, Istanbul, 2011. Güncel İşletmecilik Konuları, Zeki Doğan ve M. Emin İnal (Eds.), Tablet Basım Yayım, Konya, 2008. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 10 | 30 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 181 | ||