Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-624 - İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)

Kodu: İŞL-624 Adı: PAZARLAMA ARAŞTIRMASI UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
NEŞE ACAR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin pazarlama araştırmaları ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama sorunlarına analitik çözümler üretebilir. PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Araştırma sürecini uygulayabilir. PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Araştırma süreci ile ilgili kavramları tanımlayabilir. PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Örnekleme yöntemlerini açıklayabilir. PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama araştırmalarının tanım ve türleri, pazarlama araştırması süreci ve hatalar, pazarlama araştırmalarında ikincil ve birincil kaynaklar, veri toplama yöntemleri, ölçekleme ve dereceleme, örnekleme kavramı ve örnekleme süreci, örnekleme yöntemleri, örnek hacminin seçimi, veri hazırlama, hipotez test ve çapraz tablolar, regresyon analizi, korelasyon analizi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama araştırmalarının tanım ve türleri Anlatma, soru-cevap
2 Pazarlama araştırması süreci ve hatalar Anlatma, soru-cevap
3 Pazarlama araştırmasının ikincil kaynakları Anlatma, soru-cevap
4 Pazarlama araştırmasının birincil kaynaklar Anlatma, soru-cevap
5 Veri toplama yöntemleri: Anket ve gözlem Anlatma, soru-cevap
6 Ölçme ve dereceleme Anlatma, soru-cevap
7 Örnekleme kavramı ve süreci Anlatma, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Örnekleme yöntemleri Anlatma, soru-cevap
10 Örnek hacmi seçimi, ortalama, frekans dağılımı, güvenilirlik Anlatma, soru-cevap
11 Hipotez testi ve ki kare, t-testi Anlatma, soru-cevap
12 Korelasyon ve Regresyon analizi ve SPSS uygulamaları Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi
13 Faktör analizi ve SPSS uygulamaları Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi
14 Varyans analizi ve SPSS uygulamaları Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi
15 Bir pazarlama problemi ile ilgili araştırma projesi hazırlamak ve sunmak Proje/Seminer sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Nakip, M., Pazarlama Araştırmaları: SPPSS Destekli, Seçkin yay., Ankara 2009.
2 Büyüköztürk, Şener, Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi, Ankara, 2014
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, SPSS programı, bilgisayar, projeksiyon, yazıtahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 10 40
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 10 40
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 6 18
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 178