|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KİMYA (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Lisans düzey organik kimya bilgisinin pekiştirimesi ve organik reaksiyon mekanizması hakkında yorum yapabilme bilgisine sahip olması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İleri düzeyde organik kimya bilgisi kazanır. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-5 Uzmanlaştığı alanda yeni bilimsel çalışmaları takip eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Reaksiyon mekanizması hakkında gerekli biliye sahip olur. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Farklı fonksiyonel grupların yapabileceği reaksiyon türlerini bilebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Reaksiyon türlerini ve ilişikli mekanizmalarını bilebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Orbital teorisi, sterokimyasal bilgiler, reaksiyon mekanizma türlerinin tanımlanması ve detaylı bir şekilde incelenmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Molekül orbital teorisi | Anlatım |
| 2 | Hückel molekül orbital teorisi | Anlatım |
| 3 | Pertürbasyon molekül orbital teorisi | Anlatım |
| 4 | Stereokimyasal İlkeler: enantiomerk ve diastreomerik ilişkiler | Anlatım |
| 5 | Konformasyon, sterik ve stereoelektronik etkiler | Anlatım |
| 6 | Reaksiyon mekanizmalarının tanımlanması | Anlatım |
| 7 | Nükleofilik yerdeğiştirme: SN1, SN2, mekanizması, çözücü etkisi, giden grupların etkisi | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Nükleofilik yerdeğiştirme:SN1, SN2, mekanizması, çözücü etkisi, giden grupların etkisi (devam) | Anlatım |
| 10 | Polar katılma ve eliminasyon reaksiyonları: Alkenlere HX katılması, halojen katılması | Anlatım |
| 11 | Polar katılma ve eliminasyon reaksiyonları: Metal iyonu içeren electrofilik katılma, alkinlere katılma, allenlere katılma | Anlatım |
| 12 | Polar katılma ve eliminasyon reaksiyonları: E1, E2 ve E1cb mekanızması | Anlatım |
| 13 | Karbanyonlar ve diğer nükleofilik karbon çeşitleri | Anlatım |
| 14 | Karbonil gruplarının reaksiyonları | Anlatım |
| 15 | Karbonil gruplarının reaksiyonları (devam) | Soru ve çözümleri |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Francis A. Carey and Richard J. Sundberg, Advanced Organic Chemistry, Part A (1990), Plenum Pres, New York. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projektör | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||