|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Osmanlı Develeti'nin Parçalanma Sürecini Değerlendirmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Osmanlı devletinin siyasi tarihini anlatabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fransız ihtilalinin Osmanlı devletine etkisini açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fransız ihtilalinden Cumhuriyetin kuruluşuna kadar Osmanlı tarihini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Osmanlı Devleti'nin Fransız ihtilalinden Cumhuriyetin kuruluşuna kadarki dönem aralığındaki hadiselerin konu başlıkları şeklinde izahı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fransız İhtilali ve Sultan III. Selim | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
2 | III. Selim'in Tahta Çıkışı ve Saltanat Anlayışı | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
3 | Osmanlı Devleti'nin Yüzyılın Başında genel durumu ve harpler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
4 | Rusya ve Avusturya ile harbin devamı. Savaşın Sonuçları ve Barış III. Selim Islahatları. (Nizam-ı Cedit) | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
5 | Sultan II. Mahmut (1808-1839) dönemi. Mısır Sorunu ve Mehmet Ali Paşa | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
6 | Sultan I. Abdülmecit(1839-1861) ve Tanzimat Dönemi. Bab-ı Ali Asrı. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
7 | Bab-ı Ali Asrı devlet adamları ve döneme etkileri. Kırım Savaşı(1853-1856) | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bu dönemde iç isyanlar ve Tanzimat süreci (1856-1876). | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
10 | Yeni Osmanlılar'ın ortaya çıkışı ve Namık Kemal | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
11 | Sultan Abdülaziz Dönemi(1861-1876) (1) | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
12 | Sultan Abdülaziz Dönemi(1861-1876) (2) | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
13 | Sultan V. Murat (1876) Siyasal ortam. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
14 | Sultan Abdülhamit (1876-1909). I ve II. Meşrutiyet dönemleri . | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
15 | İttihat ve Terakki, dünyada bloklaşma ve Osmanlı Devleti. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İsmail Hakkı UZUNÇARŞILI, OSMANLI TARİHİ IV. Cilt, 1. Kısım (Karlofça Antlaşmasından XVIII. Yüzyılın Sonlarına Kadar) , IV. Cilt, 1. Kısım, 16d1d Sayı, TTK, 2011,Ankara | |
2 | Enver Ziya KARAL, Osmanlı Tarihi c.V-IX, TTK,Ankara | |
3 | Roderich H. Davison, Osmanlı İmparatorluğu'nda Reform (1856-1876), çeviren : Osman Akınbay, Papirüs Yayınları, I. basım İstanbul 1997. | |
4 | Mehmet Seyitdanlıoğlu, Tanzimat Devrinde Meclis-i Vala (1838-1868), TTK Yayınları, Ankara 1999. | |
5 | Carter V. Findley, Osmanlı Devletinde Bürokratik Reform Babıali,(1789-1922), İz Yayınları, İstanbul 1994. | |
6 | Ahmet OĞUZ, Birinci Meşrutiyet Kanun-ı Esasi ve Meclis-i Mebusan, Grafiker Yayınları, Ankara 2010. | |
7 | Şinasi Altundağ, Kavalalı Mehmet Ali Paşa İsyanı Mısır Meselesi 1831-1841, TTK Yayınları , Ankara 1921. | |
8 | Yusuf Akçura, Osmanlı devletinin dağılma devri (XVIII. ve XIX. asırlarda), İlgi Kültür Sanat Yayınları, İstanbul 2015. | |
9 | Niyazi Berkes, Türkiyede Çağdaşlaşma, yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2010. | |
10 | İsmail Hami Danişmend, İzahlı Osmanlı Tarihi Kronolojisi, Doğu Kütüphanesi Yayınları, İstanbul 2011. | |
11 | Nuri İnugur, Basın ve Yayın Tarihi, Der Yayınları, İstanbul 2005. | |
12 | Kamuran Gürün, Ermeni Dosyası, Remzi Kitabevi, İstanbul 2010. | |
13 | Tayyip Gökbilgin, "1840'tan 1861'e Kadar Cebel-i Lübnan Meselesi ve Dürziler", Belleten, XXVI, 121-12493-119. | |
14 | İlknur Polat Haydaroğlu, Osmanlı İmparatorluğunda Yabancı Okullar, Ocak Yayınları, Ankara 1993. | |
15 | Bayram Kodaman, Abdülhamit Devri Eğitim Sistemi, TTK Yayınları, Ankara 1991. | |
16 | Bayram Kodaman, HAMİDİYE HAFİF SÜVARİ ALAYLARI II. Abdülhamid ve Doğu-Anadolu Aşiretleri, Edebiyat Fakültesi Basımevi, İstanbul 1979. | |
17 | Ahmet Bedevi Kuran, Osmanlı İmparatorluğu'nda İnkilâp Hareketleri ve Milli Mücadele, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2012. | |
18 | Kemal H. Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, Timaş Yayınları, İstanbul 2010. | |
19 | Şerif Mardin , Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu, İletişim yayıncılık, İstanbul 2017. | |
20 | Sina Akşin, Jön Türkler ve İttihat ve Terakki, İmge Yayınları, İstanbul 2009. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Osmanlı tarih yazarlarının kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 6 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 162 |