|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TELLİ KORKMAZ (tellikorkmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TELLİ KORKMAZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk Tarihi açısından önemli bir yere sahip Rusya Tarihini ana hatlarıyla öğretmeyi amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Rusya Tarihi hakkında bilgi verebilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Rusya Tarihini eleştirel şekilde inceleyebilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Rusya Tarihini farklı ülkelerin tarihleriyle kıyaslayabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ruslar ve Slavlar hakkında genel bilgi, knezlikler, çarlık dönemi ve Sovyet dönemi Rusya tarihi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Slavlar ve Rus ifadesinin oluşum süreci. | konu anlatımı |
| 2 | Knezlikler dönemi ve Kiev Knezliği. | konu anlatımı |
| 3 | Rusların Kuman-Kıpçak, Peçenek, Hazar Türkleri ile mücadeleleri ve Hıristiyanlaşması. | konu anlatımı |
| 4 | Novgorod Knezliği ve Rusların yayılması. | konu anlatımı |
| 5 | Moğol-Türk İstilası ve Rusya'da Türk (Tatar) hakimiyeti. | konu anlatımı |
| 6 | Altın Orda Devletinde karışıklıklar zamanı ve Moskova knezliğinin yükselişi. | konu anlatımı |
| 7 | Rusya'nın Moğol-Türk Hakimiyetinden çıkışı. | konu anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Korkunç İvan Devri ve Rusya'nın Türk İllerine doğru genişlemesi. | konu anlatımı |
| 10 | İlk Romanovlar, Rusya'nın Doğu Avrupa'da büyük devlet mevkiine çıkışı. | konu anlatımı |
| 11 | I. Petro ve Rusya'nın İmparatorluk seviyesine çıkışı. II. Katerina ve dönemi. | konu anlatımı |
| 12 | Osmanlı-Rus Savaşlarına tarihi bir bakış. | konu anlatımı |
| 13 | Avrupa Politikasında Rusya'nın ehemiyet kazanması, Türklerin ve Kafkasya ahalisinin Ruslara karşı istiklal savaşları. | konu anlatımı |
| 14 | Rusya'da isyanlar, İhtilale giden yol ve İhtilaller. | konu anlatımı |
| 15 | Bolşevik İhtilali ve Sovyet Rejimi. | konu anlatımı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akdes Nimet Kurat, Rusya Tarihi Başlangıçtan 1917'ye kadar, 2010-TTK | |
| 2 | George Vernadsky, Rusya Tarihi, İstanbul, 2009 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Akdes Nimet Kurat, Rusya Tarihi Başlangıçtan 1917'ye kadar, 2010-TTK George Vernadsky, Rusya Tarihi, İstanbul, 2009 | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||