|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TEKİN TUNCER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkistan bölgesindeki Türk topluluk ve devletlerinin tarihi, toplumsal ve ekonomik yapıları hakkında ayrıntılı bilgi kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkistan Türklerinin Sovyetler Birliği döneminde yaşadığı milli mücadele sürecini, önemli tarihî olaylar ve kişilikler aracılığıyla tanıyacak ve bu sürecin Türkistan Türkleri üzerindeki etkilerini analiz edebileceklerdir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Dönemin siyasi, sosyal ve kültürel dinamiklerini ele alarak Türkistan Türklerinin milli kimlik arayışını ve mücadelesini çeşitli kaynaklarla karşılaştırmalı olarak inceleyecek ve yorumlayacaklardır. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türkistan Türklerinin milli mücadelesini konu alan bilimsel makaleleri ve döneme ait diğer yazılı kaynakları kullanarak, bu tarihî sürecin geniş bağlamdaki yerini ve önemini belirleyebileceklerdir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Modern döneminde Türkistan'daki gelişmeler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kuzey Türklerinde Uyanış ve Reform | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 2 | Tatar-Başkurtlar ve Çarlık Yönetimi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 3 | Tatar’da Millî Uyanışın Başlaması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 4 | Reform Yanlısı Ulema ve Eğitim Faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 5 | Kazan Tatarlarında Modernleşme-1 | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 6 | Kazan Tatarlarında Modernleşme-2 | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 7 | Kazan Tatarlarında Modernleşme-3 | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Rusya'nın Türkistan'da Uyguladığı Asimilasyon Politikaları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 10 | Rusya Müslümanlarının Siyasî ve Millî Hareketleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 11 | Rusya Müslümanlarının Kongreleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 12 | Siyasî ve Millî Hareketler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 13 | Dinî Kimlikten Etnik Kimliğe | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 14 | Rusya Parlamentosunda Müslüman Vekiller | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 15 | Rusya ve Osmanlı Türklerinin İlişkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Baymirza Hayit Türkistan Devletlerinin Milli Mücadele Tarihi | |
| 2 | Mehmet Saray, Doğu Türkistan Türkleri Tarihi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||