|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TELLİ KORKMAZ (tellikorkmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Rusya ve Orta Asya'da Türk Tarihi ile ilgili önemli kaynaklar Rusça yazılıdır. Rus dilinin Türk Tarihi açısından önem taşıdığını düşünerek bu dili genç tarihçilere öğretmeyi amaçladık | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kiril alfabesi ve Rus dilinin ilk aşamasını açıklayabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türk Cumhuriyetlerinde araştırma yapabilir. |
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Rus dilinin kaynakları hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kiril Alfabesi, Rus Dili ve Dilbilgisi, Konuşma ve çeviri yöntemleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Кириллице, информация о русском алфавите | konu anlatımı |
| 2 | Гласные и согласные, слоги, чтение вслух. | konu anlatımı |
| 3 | Примеры слов, живой и неживой субъект имена, Упражнения. | konu anlatımı |
| 4 | Положительные и отрицательные простые предложения, Чтение упражнения. | konu anlatımı |
| 5 | Имена, профессии, страны упражнения. | konu anlatımı |
| 6 | Личные местоимения, указательные местоимения, Упражнения | konu anlatımı |
| 7 | Притяжательные местоимения, диалоги, упражнения | konu anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Союзы (и, или, если, однако, и т.д..), Dialog | konu anlatımı |
| 10 | Время, годы, месяцы, времена года, время. упражнения | konu anlatımı |
| 11 | Существительные во множественном числе, Чтение Упражнения, цифры (вещественных чисел, порядковые номера) | konu anlatımı |
| 12 | Sıfatlar, İsmin Halleri. Sıfatların ismin hallerine göre çekimi. | konu anlatımı |
| 13 | Глаголы. Настоящее, прошлое и будущее время глаголов. | konu anlatımı |
| 14 | Глаголы движения, глаголы готового и незавершенного. | konu anlatımı |
| 15 | Опять же, Упражнения и тексты | konu anlatımı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Dr. Mayramgül Dıykanbayeva, Albina Kıran, Esra Yavuz, Rusça 1-2 | |
| 2 | L.V. Miller, L. V. Politova, İ. Ya. Rıbakova, Jili Bıli (İlk aşama için derslik) | |
| 3 | Stanislav Çernışov, Poehkali. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Dr. Mayramgül Dıykanbayeva, Albina Kıran, Esra Yavuz, Rusça 1-2, L.V. Miller, L. V. Politova, İ. Ya. Rıbakova, Jili Bıli (İlk aşama için derslik), Stanislav Çernışov, Poehkali. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 91 | ||