|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HİLAL MUTLU (hilalbasal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYNUR KARAKOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere, herhangi bir konuda bilimsel araştırma yapmalarına ve raporlamalarına olanak sağlayacak bilgiler kazandırılmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda, öğrenciler bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiği açıklar. |
PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda var olan problem sürecini çözümler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Raporlaştırma sürecini tanımlar ve gerçekleştirir |
PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda var olan problem sürecini çözümler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Alanıyla ilgili konulara eleştirel yaklaşabilir. |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-13 Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; araştırma yöntemleri, araştırma süreci, konu seçimi, ikincil kaynaklardan veri taraması, birincil kaynakların kullanılması, taslak seminerin hazırlanması, araştırma raporunun hazırlanması, sunum yapma tekniği ile ilgili bilgi verilmesi, seminer hazırlama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim ve bilimsel yöntemin önemi | anlatım - tartışma |
2 | Araştırmanın raporlaştırma süreci | anlatım - tartışma |
3 | Bilimsel araştırmanın yapısını belirleme | anlatım - tartışma |
4 | Bilimsel araştırmada amaç, önem, varsayımlar, sınırlılıklar, yöntem ve tanımlar | anlatım - tartışma |
5 | Bilimsel araştırmada amaç, önem, varsayımlar, sınırlılıklar, yöntem ve tanımlar | anlatım - tartışma |
6 | Bilimsel araştırmada amaç, önem, varsayımlar, sınırlılıklar, yöntem ve tanımlar | anlatım - tartışma |
7 | Bilimsel yayınların incelenmesi | anlatım - tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yazı alanı, satıraralıkları, satırbaşı, sayfaların numaralandırılması | anlatım - tartışma |
10 | Bölüm başlıkları,altbölüm başlıkları, bölüm ve altbölümlerin numaralandırılması | anlatım - tartışma |
11 | Araştırmalarda ön bölüm, ana bölüm ve arka bölümün özellikleri | anlatım - tartışma |
12 | Aktarma çeşitleri, doğrudan aktarma, dolaylı aktarma türleri | anlatım - tartışma |
13 | Kaynak göstermede temel ilke ve amaçlar, kaynakça biçimleri | anlatım - tartışma |
14 | Çizelge ve şekiller,özet, yargı ve öneriler bölümleri, bir araştırma örneklemesi | anlatım - tartışma |
15 | Bilimsel yayınların incelenmesi | anlatım - tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Zeki Kaya, M. Ş. (2021). Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Konya: EĞİTİM KİTABEVİ. | |
2 | Ertuğrul Yıldırım, R. Y. (2012). Soru-Cevap Tekniğiyle Tez Yazma Makale Hazırlama ve Yayınlama Kılavuzu. Detay Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon, tahta, ders kitabı, yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |